اطلاعات کامل در رابطه با خرید و فروش انواع یو پی اس با برندهای ایرانی، اروپایی و آمریکایی
راهنمایی هایی در حیطه خرید یو پی اس
سه شنبه 28 بهمن 1393 ساعت 13:21 | بازدید : 295 | نویسنده : یوپی اس یزد | ( نظرات )

لازم به ذکر است که این مقاله طی دو مطلب خدمت شما ارائه خواهد شد.

قسمت اول :

از نظر فنی ساختمان یو پی اس به‌این شکل است که:

برق وارد شونده به یک تبدیل کننده وارد میشود سپس با رگولاسیون که در خروجی اتفاق می افتد به بار مصرفی وارد میشود. یک مولد انرژی باتری زمان خاموشی برق , انرژی لازمه را فراهم آورده و به منظور حفظ انرژی در هنگام سوئیچ شده از باتری به برق و به صورت برعکس از خازن استفاده می شود .
از جمله فناوری های ساختاری یو پی اس عبارتند از :

Standby
Line-Interactive
Ferro Resonant
Double Conversion
Delta Conversion

در این مطلب تلاش خواهیم کرد که سه تکنولوژی از 5 تکنولوژی بالا را خدمتتان معرفی کنیم :

Line-Interactive Technology

در این فناوری ساختاری یو پی اس برق ورودی به قسمت Interface Power وارد شده و باعث فراهم آمدن انرژی مربوطه و به طور همزمان پروسه شارژ باتری طی میشود.

تکنولوژی اینورتر در شرایط طبیعی (برق شهر) موظف به شارژ کردن باتری و در شرایط خاموشی ، موظف به تولید کردن برق به حالت سینوسی از انرژی موجود در باتری است.

Ferro Resonant Technology

در این تکنولوژی در شرایط طبیعی (برق شهر) اینورتر به حالت قطع است و ورودی انرژی به طور مستقیم برای فراهم کردن خروجی وارد ترانس میشود.

Double Conversion Technology

در این تکنولوژی برای تشکیل انرژی خروجی، یک وعده تبدیل انرژی AC به DC و یک بار دیگر تبدیل DC به AC اتفاق میفتد به این دلیل به اینگونه ساختارهاDouble Conversion اتلاق میشود در ابتدا ولتاژ وارد شونده به DC تبدیل می‌شود تا میزان وابستگی به برق ورودی پایین بیاید و پس از آن خروجی از این ولتاژ تشکیل خواهد شد.

ادامه این مقاله در مطلب بعدی

یو پی اس ،‌درباره یو پی اس ،‌انواع یو پی اس ، برند ها و مارک های یو پی اس ،‌شرکت های یو پی اس

راهنمایی هایی در حیطه خرید یو پی اس

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


ادامه راهنمایی در حیطه خرید یوپی اس
سه شنبه 28 بهمن 1393 ساعت 13:20 | بازدید : 250 | نویسنده : یوپی اس یزد | ( نظرات )

قسمت اول راهنمایی در حیطه خرید یوپی اس

در شرایط عادی و نرمال ، برق وارد شونده به مدار اینورتر Inverter وارد شده و از طریق سوئیچ پایه به قسمت خروجی می‌رود در حالت باتری، ورودی از مدار قطع است و باتری‌ها انرژی خروجی را تأمین می‌کنند .

اما در شرایط " بای پس " مداراهای درونی یوپی‌اس حذف شده و انرژی output به طور مستقیم از ورودی برقرار میشود .

گزینه فوقانی در حالت های زیر مورد استفاده قرار خواهد گرفت:

1-به هنگام سرویس سیستم ، الزامی به قطع برق ورودی دستگاه یو پی اس نیست ، به این معنی که تعمیر کننده نیازی به خاموشی دادن در سازمان و خاموش کردن کامپیوترها ندارد راحت میتواند یوپی اس‌ها را سرویس کند.
2- هنگام بروز هرگونه نقصی در ساختار یوپی اس مثلا بار اضافی ، سربار ، در این شرایط یو پی اس عوض اینکه انرژی output را قطع کند یوپی اس خودش اتومات به شرایط بای پس Bypass میرود با این کار از خاموش شدن سیستم ها خودداری به عمل می آید.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


یو پی اس وژنراتور
سه شنبه 28 بهمن 1393 ساعت 13:20 | بازدید : 241 | نویسنده : یوپی اس یزد | ( نظرات )

یو پی اس وژنراتور

,

فروش يو پي اس

,

فروش ups

,

خريد يو پي اس

,

شرکت يو پي اس

,

يوپي‌اس

منبع برق بدون وقفه -یو پی اس، تأثیر اساسی را در نگهداری سازمانهايي كه نميتوانندبر نبود برق صبر كنندرا ، برجا میگذارد.

اگر جريان اصلی برق قطع شود، باتري یو پی اس بطور يك پارچه تا زماني كه جريان اصلی برق دوباره راه اندازی شود كار ميكند. بنابراين مسائل شبكه برق، احتمال قطعيهاي بلندمدت را افزايش ميدهند كه ميتوانند بیشتر از بک آپ موجود در باطري یو پی اس باشند. ژنراتور استندبای و منبع سوخت ميتواند اين مشكل را برطرف سازد. اما برعکس یو پی اس، ژنراتور نميتواند بدون يك پارچگي وقتي جریان اصلی برق قطع ميشود برخط شود . بنابراين هر دوی ژنراتور و یو پی اس مطابق شده جهت راه اندازی برق بدون وقفه و بدون قطعی لازم است. براي راه اندازی ایده ال يك ژنراتور، آن بايد با یو پی اس، مطابق باشد و متناسب اندازه بار موجود  و در محيطي متناسب راه اندازی شود. تطبيق ژنراتور یو پی اس پراهميت است زيرا در غير اين صورت هر كدام مي‌تواند مشكلاتي براي ديگري ايجاد كند. ولتاژ خروجي ژنراتور معمولاً قابل قبول یو پی اس مي‌باشد اما رنج فركانس خروجي آن تحت بارهاي نوساني ممكن است براي پذيرش یو پی اس، بسيار گسترده باشد. نسبت تغيير فركانس ژنراتور يا نسبت slew ممكن است براي كاركرد امن یوپی اس بسيار سريع باشد. اين مشكلات مي‌توانند با اطمينان از تناسب ژنراتور با يك كنترل الكترونيكي كه خروجي‌اش را بين ليميت‌هاي فركانس شديد نگه مي‌دارد، جلوگیری به عمل آید. در عين حال، یو پی اس هامعمولاً مدار كنترل شارژ يك سوساز دارند كه شكاف‌هايي در تغذيه برق اعمال كرده و به شدت با چند نوع كنترل ژنراتور تداخل دارد. هم چنين برخي از مدارهاي شارژر، هيچ جريان ورودي سينوسي را نميكشند، هارمونيك ايجاد كرده و به صورت كل اعوجاج هارمونيك اندازه‌گيري مي‌شوند (THDi). اين مي‌تواند موجب عدم درجه‌بندي خروجي ژنراتورها شود بويژه وقتي یو پی اس ها تا به 30٪ THDi را توليد مي‌كنند

هم چنين ژنراتور ها اکثرا" 100٪ بار مدرج خودشان را كه در يكمرحله به كار برده ميشوند را به دوش میکشند. فلذا انتخاب دقيق توپولوژي مناسب یوپی اس  مي‌تواند اين مشكلات را از بین ببرد. تكنولوژي بدون ترانسفورماتور (ترانس لس)مي‌تواند به THDi زير 3٪ در كل بار  برسد در حالي كه مدار شارژر باتري یو پی اس مجزا به همراه سيگنال (ژنراتور روشن) بين یوپی اس و ژنراتور، جريان شارژ باتري یو پی اس را میکاهد و بار  ايجاد شكاف و اثرات گرمايشي را بر ژنراتور میکاهد. مراحل لود ژنراتور معمولا"توسط نرم افزار شروع جريان يك سوساز كنترل ميشود و پيك‌هاي جريان بالا را در طول وصل جریان اصلی از بین میبرد.

روشن ساختن مرتب يك سوسازهاي یو پی اس در حالت  آرايه متوازي بين UPS، شيوه محتملی ديگر دركاهش مراحل لود یوپی اس-UPS در ژنراتور ميباشد. اندازه ژنراتور بایستی مطابق با بار بحراني‌آن و هم چنين بر اساس یوپی اس باشد. چرا که این قضیه ممكن است روشنايي در مواقع اضطراري، سیستمهای پاک سازی هوا ، دستگاههای هشدار ساختمان و سایر خدمات و هم چنين بار UPS را تشكيل دهد. بعنوان نمونه، هيچ نقطه‌اي در حفظ برق به سیستمهای مخابراتی بدون پاک سازی  هواي لازم براي ثانت نگه داشتن دماي محيط قابل قبول براي دستگاهها، وجود ندارد. كار با درجه پيوسته ژنراتور نسبت به درجه استند بای بالاي آن مناسب است چراکه آن مي‌تواند در هر زمان جهت كار براي هر مدتي فراخوانده شود. در طراحي تأسيسات ژنراتور انتخابي، بايد خواص فيزيكي و محيطي در نظر گرفته شوند. زمانيكه خودگرداني اثبات شده باشد ميزان سوخت مورد نياز و ابزار ذخيره ميتواند معین شود. هم بستي براي اطمينان از اينكه نفت سوختي نميتواند به منبع آب نشت كند، ضروری میباشد. مشخص کردن محل قرارگیری ژنراتور به عوامل زیادی بستگی دارد كه بايد همه آنها لحاظ شود. بعنوان نمونه نويز كاركرد و زمان شروع ژنراتور ممكن است در محل معینی در طول روز مقبول باشد اما در شب قابل قبول نباشد.

وقتیكه برق شهری یا جریان اصلی برق قطع ميشود، يا مکان متفاوتي بايد انتخاب بشود ويا بايداز محفظه صوتي استفاده بشود.میزان هزينه اين کار با اولویت بندی، ميرايي آن بیشتر میشود.همه ژنراتورها بغیراز برق، حرارت نیز توليد ميكنند كه اغلب با سرد شدن هوا، كم میشوند. بنابراين ژنراتورها معمولاً درمکانی دور ودر محفظه‌هاي ضدآب و ضدصوت قرار داده ميشوند . يك مکان خارجي، امكان خروج گاز خروجي آسان را فراهم ميسازد كه مشكلات مربوط به نصب لوله‌هاي خروجي در ساختمان‌ها را کم میکند. براي تأسيسات داخلي در ساختمان‌ها، پيشنيازهاي نويز و تهويه مي‌توانند با دستگاههای ويژه صوتي از جمله صداخفه‌كن‌هاي خروجي و ميراگرها رعايت شوند. اغلب آنها براي كاربرد خاصي توليد شده و سيستم كامل توسط مهندسان كارشناس مونتاژ ميشوند

مسائب فيزيكي ديگریهم دارای اهميت میباشد. مانند وزن ژنراتور استندبای كوچك KVA100، چند تن است وزني كه بايد به هنگام طراحي تحويل و نصب آن مدنظر قرار گيرد. ابزار تحويل بخصوص و دستگاههای بالابري مورد نياز است. ژنراتور بايد تا حد امكان به تأسيسات الكتريكي اصلي جهت كاهش طول كابل برق پرهزينه هم چنين اتلاف‌هاي افت ولتاژ نزديك باشد. افزودن ژنراتور بايد بر اساس رعايت قانوني و ملاحظات محيطي سايت باشد. پيش‌نيازهاي طراحي مسئول محلي در بين حوزه‌هاي مختلف، متغير است بنابراين بررسي اين موارد قبل از نصب ژنراتور استندبای ضروری است. اگر مقادیر زیادی از سوخت بايد در سايت ذخيره شود پس رعايت مقررات Environment Agencies PPG02 اجباری میباشد. تمامي اين فاكتور‌ها براي موفقيت افزايش قابليت ژنراتور مهم ميباشند. بنابراين با طراحي، هيچ يك دشوار نمي‌باشند و مزاياي حفاظت ژنراتور مي‌تواند بر هر گونه هزينه يا دشواري اولويت داشته باشد.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


راهكارهاي اضافي یو پی اس
سه شنبه 28 بهمن 1393 ساعت 13:19 | بازدید : 299 | نویسنده : یوپی اس یزد | ( نظرات )

راهكارهاي اضافي يو پي اس

,

فروش يو پي اس

,

فروش ups

,

خريد يو پي اس

,

شرکت يو پي اس

,

قیمت یو پی اس

انتظار افزايش هزينه و اثر، در گذشته موجب شد كه مديران مركز داده از راهكارهاي یو پی اس مازاد بر نياز استفاده كنند. در حاليكه اين حالت در چند سال گذشته بوده است ديگر چنين نيست.

سيستم‌هاي یو پی اس اضافي امروزه، مزاياي عمده‌اي از لحاظ صرفه‌جويي‌هاي فضايي و هزينه‌اي، كارآيي، انعطاف‌پذيري و شايد از همه مهمتر، موجوديت برق ايجاد م‌كنند يك فاكتور مهمي كه منجر شده است مراكز داده‌اي بدنبال منبع برق در هر زمان كه شبكه ملي كم مي‌شود، باشند. بر اساس تجربه‌مان، تنها در يك دهه پيش، تنها 10 درصد یوپی اسهاي سه فاز، سيستم‌هاي افزونه موازي بودند. اما امروزه، حتي براي سيستم‌هاي سه فاز مدرج كوچكتر، افزونگي موازي بيش از 70 درصد تأسيسات را تشكيل مي‌دهند.

براي خصوصيات UPS جديد، سيستم‌هاي تك ايستا با تك محل خرابي، غيرمرسوم مي‌باشند. بيشتر مراكز ديتا به سيستم‌هاي یو پی اس افزونگي موازي روي مي‌آورند و حداقل يك مدول بيشتر از مورد نياز براي ظرفيت و ايجاد پشتيباني مستمر از جريان و بار هر وقت هريك از مدول‌ها خاموش مي‌شوند، دارند.

تغيير حركت

چه چيز شيوه ترتيب‌بندي سيستم‌هاي یو پی اس را تغيير داده است؟

دو فاكتور عمده وجود دارد: تغييرات در حوزه تجاري و تغييرات در تكنولوژي یوپی اس. اولاً وابستگي به IT اصلي و سيستم‌هاي ارتباطي ديگر، منحصر به شركت‌هاي عمده نيست. امروزه با افزايش مبادلات آن‌لاين و جهاني‌سازي هزاران SMEs به كامپيوترها و وسايل ارتباطي براي ادامه كار وابسته هستند و بازار مركز ديتا رقابتي و اصلي را تغذيه مي‌كنند. با آزادي و تقاضاي تجارت 7/24، پيوستگي و استمرار برق 24 ساعته لازم است: در بازارهاي بسيار حساس به قيمت و با مشتريان مشروط به دسترسي ثابت، حتي اختلال جزئي در كار مي‌تواند موجب از دست دادن درآمد كلان شود. ثانياً، تكنولوژي یوپی اس متحول شده است و نصب آرايش یو پی اس افزونه موازي را عملي و همچنين مطلوب مي‌سازد. براي مثال، توسعه یو پی اسهاي بدون ترانسفورماتور و ساختار موازي تمركززدايي شده، اندازه آنها را در مقايسه با سيستم‌هاي بازمانده مستقل را كاهش داده است. بر اساس مقايسه، یوپی اس ها مدولار فورمت قفسه‌اي امروزي تنها 25 درصد فضاي كف را مي‌گيرد و مدول‌هاي قابل ارتقا عمودي بدين معناست كه ظرفيت اضافي براي افزودن يا افزايش جريان مي‌تواند بدون هر جريمه بجاي مانده‌اي حاصل شود، يك مزيت عمده در سايه فضاي افزايشي و كاهشي ظرفيت با توجه به اپراتورهاي مركز ديتا امروزه بعلاوه افزاي ظرفيت به معناي افزايش مخارج نيست بلكه آرايش N+1 بدين معناست كه مدول‌هاي اضافي مي‌توانند در محفظه موجود با نسبت هزينه دستگاه تك‌ايستا اضافي، نصب شود.

چرا سيستم‌هاي یو پی اس در نهايت يك انتخاب مقرون به صرفه تلقي مي‌شوند؟

سايت‌هاي مركز ديتا درصد تعويض سيستم‌هاي یو پی اس داراي ترانسفورماتور قديمي مي‌توانند به خريد بيشتر از همان سيستم‌ها راغب شوند. بنابراين بررسي هزينه كل خريد نشان مي‌دهد كه توپولوژي بدون ترانسفورماتور، مزاياي صرفه‌جويي بواسطه افزايش كارآيي عملياتي و فاكتورهاي ديگر دارند. در اين مقاله Kenny Green مدير پشتيباني فني شركت Kohler، ماهيت و سطح صرفه‌جويي‌هاي موجود را توضيح مي‌دهد. بيشتر مراكز ديتا به سيستم‌هاي یو پی اس داراي ترانسفورماتور قديمي براي تضمين كيفيت و موجوديت برق تكيه دارند. وقتي اپراتورهاي آنها بايد قابليت UPS خود را ارتقاء دهند، آنها ممكن است بيشتر از همان نوع خريداري كنند، تكنولوژي در طول ساليان بهتر عمل كرده و مقرون به صرفه بوده است. بنابراين بررسي دقيق ضرورت دارد زيرا سيستم‌هاي بدون ترانسفورماتور، تكنولوژي بسيار پيشرفته‌اي با مزاياي متعدد از جمله هزينه كل پايين مي‌باشند. زيرا كارآيي عملياتي آنها و فاكتورهاي ديگر مي‌توانند بر قيمت خريد اوليه اضافي اولويت دارد. بيشتر صرفه‌جويي از افزايش صرفه‌جويي برق است همانطوري كه يك مثال ساده نشان مي‌دهد.

افزايش كارآيي عملياتي یو پی اس:

در اين مقال، يك بار KVA100 توسط دو مدول KVA120 در آرايش افزونه N+1 موازي تأمين مي‌شود، مي‌تواند نتايج را از بكارگيري بدون ترانسفورماتور با نتايج بدست آمده با استفاده از مدول‌هاي داراي ترانسفورماتور مقايسه كرد. در هر مورد، هر مدول در بار ٪42 كار مي‌كند، در اين سطح براي حل بدون ترانسفورماتور در كارآيي 96٪ كار مي‌كند در حالي كه جفت داراي ترانسفورماتور تنها 91٪ را گزارش مي‌دهد. اگر بار KVA100 آنها، فاكتور برق 8/0 دارد، آن KW80 را از یو پی اس مي‌گيرد. روش داراي ترانسفورماتور، KW88 را از شاه‌خط اصلي براي سرويس آن مي‌گيرد در حالي كه UPS بدون ترانسفورماتور KW83 مي‌گيرد. عمليات حساب ساده، نحوة جمع افزايش كارآيي KW5 به يك كاهش حائز اهميت در يك سال را نشان مي‌دهد: KWh43800=365*24*KW5.

صرفه‌جويي. با فرض قيمت برق P/kwh0/9، اين برابر صرفه‌جويي هزينه انرژي مستقيم 3942 فرانك هر ساله مي‌باشد، صرفه‌جويي‌هاي بيشتر با كاهش اتلاف انرژي با افزايش كارآيي و پيش‌نيازهاي تهويه هوا ايجاد مي‌شود. در اين مثال، آن مي‌تواند 1000 فرانك بيشتر را در طول يك سال صرفه‌جويي كند. بر اين اساس كل صرفه‌جويي‌ها در طول 5 سال از بدون ترانسفورماتوري به ميزان 25000 فرانك مي‌باشد. عمليات بدون ترانسفورماتور همچنين در هزينه‌ها با افزايش فاكتور برق اعمالي بر شاه‌خط‌هاي شركت برق از 8/0 تا 98/0 را صرفه‌جويي مي‌كند. اين جريان واكنشي بدست آمده با یو پی اس را مي‌كاهد بنابراين سايزبندي براي كابل‌كشي و Upstream Swichgear آن همچنين پيمايش اضافي شركت برق و احتمالاً هزينه‌هاي جريمه لازم است.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نقش حفاظتي یو پی اس
سه شنبه 28 بهمن 1393 ساعت 13:19 | بازدید : 308 | نویسنده : یوپی اس یزد | ( نظرات )

نقش حفاظتي یو پی اس

,

فروش يو پي اس

,

فروش ups

,

خريد يو پي اس

,

شرکت يو پي اس

,

يوپي‌اس

,

يو پي‌اس

 

نقش حفاظتي يو پي اس,یوپی اس

اكثر افراد آگاهي دارند كه يك یو پی اس سيستمي مي‌باشد كه فراهم‌آورنده پشتيباني باتري در رويدادهاي افت كابل مي‌باشد. به هر حال یو پی اس هااز تجهيزات نصب شده‌ي حساس در مقابل انواع اختلالات الكتريكي ايجاد شده به صورت خارجي، حفاظت مي‌كنند. اين مقاله توسط Matt Henley مدير خدمات تكنيكي شركت عرضه‌كننده‌ي محدود توان و نيروي غيرقابل وقفه، شركت Kohler مطرح شده است كه به بررسي علت آسيب‌پذيري بادهاي بحراني امروزه، نوع اختلالات الكتريكي آن را تهديد مي‌كند و چگونگي حفاظت سيستم‌هاي یو پی اس مي‌پردازد.

اكثر افراد آگاه هستند كه سيستم یو پی اس در طي افت كامل، پشتيباني باتري را فراهم مي‌آورند. به هر حال بارهاي بحراني امروزي به حفاظت در مقابل اختلالات كابل‌ها و همچنين پشتيباني نيرو در طي قطعي‌هاي كامل، نياز دارند. پيچيدگي‌هاي امروزي براي كاربران یو پی اس مي‌توانند توسط توجه به ماهيت بارهاي بحراني، نوع مسائل الكتريكي رخ داده و چگونگي موقعيت‌شناسي یو پی اس  و فراهم آوردن حفاظت مورد نياز مشخص شوند.

بارهاي بحراني امروزي

بارها به صورت كلي براي اعتبار سازمان‌هاي داراي آن مهم و بحراني مي‌باشند وقتي آنها در پردازش، ايجاد داده و در بعضي موارد پردازش كامپيوترها نقش دارند. يك مركز داده با جمعيت متراكم روندهاي كامپيوتري يك مثال مشخص مي‌باشد. به هر حال كامپيوترها در داخل سيستم‌هاي كنترل، تجهيزات پزشكي، سخت‌افزارهاي ارتباطي، پايانه‌هاي ATM و EPOS قرار دارند.

همانطور كه مشاهده خواهيم كرد، كامپيوترهاي داراي تراشه در پايانه‌ي EPOS يا در ساختار اصلي منفرد و بزرگ، مي‌توانند در مقابل اختلالات و نوسانات حاصل از كابل‌ها مقاومت كنند. اين‌ها مي‌توانند باعث آسيب فوري به سخت‌افزار و شايد آسيب جدي‌تر مثل اختلال يا حذف داده شوند.

اين مي‌تواند در عوض به معناي كاهش توليد، آسيب به تجهيزات توليد شده‌ي احتمالي، فعاليت نامناسب سيستم كنترل، از دست دادن فعاليت تجاري در نتيجه‌ي عدم كاركرد EPOS و از دست دادن زمان در طي تعمير و تنظيم مجدد تجهيزات تحت تأثير باشد.

مسائل و مشكلات مربوط به توان كابل‌ها

مشخص‌ترين حالت عدم موفقيت، قطع كامل برق كه چند ثانيه، دقيقه يا چند ساعت طول مي‌كشد مي‌باشد. چنين موقعيت‌هايي به صورت مشخص به باتري و پشتيباني ژنراتور براي حفظ و تداوم فعاليت نياز دارند. به هر حال حتي قطع كامل برق كه چند صدم ثانيه طول مي‌كشد مي‌تواند تاثير زيادي روي سخت‌افزار و نرم‌افزار داشته بشد و همچنين فرصت كامپيوترها براي خاموش شدن مناسب كاهش مي‌يابد.

يك افت ناگهاني در نيرو مي‌تواند به عنوان مثال باعث مي‌شود كه هارد دستگاه آسيب ببيند و داده‌ها از ميان بروند. قطع كامل برق مي‌تواند حاصل ايراد در خط عرضه‌ي نيرو، تصادفات، رعد و برق و ديگر عوامل رخ دهد.

جرقه‌ها انتقال سريع ولتاژ در مدت زمان كوتاه مي‌باشند كه در عرضه‌ي نيرو كابل رخ مي‌دهند. هرچند جرقه‌ها مدت زمان كوتاه طول مي‌كشند، ولي مي‌توانند داراي دامنه‌ي بزرگ و بنابراين انرژي زياد باشند. همچنين مي‌توانند داراي اختلالات ولتاژ منفي و مثبت، آسيب رساندن و نابودي تركيبات الكتريكي و الكترونيكي باشند. آسيب به نرم‌افزار هم احتمال دارد كه مي‌تواند به صورت دوره‌اي در فايل‌هاي موجود وقفه ايجاد كند و به صورت محلي باعث جرقه‌هاي نوري شود، مخصوصاً وقتي كه داخل كابل‌هاي ارتباطات تلفني رخ مي‌دهد. ديگر دلايل شامل تغيير جريان‌هاي الكتريكي زياد در ترموستات يا ديگر تجهيزات مي‌باشد يا تغيير فشار بار در شركت‌هاي نيرو رخ مي‌دهد.

نويزهاي الكتريكي حالت عمومي از اختلالات الكتريكي بين خطوط عرضه و زمين رخ مي‌دهند نويز حالت نرمال از اختلالات خط به خط و اختلالات خطي به طبيعي رخ مي‌دهند و مي‌توانند باعث جرقه‌هاي نوري، تغيير بار، ايراد در كابل، تجهيزات فركانس‌هاي راديويي نزديك و ديگر عوامل شوند. نويز داراي فركانس زياد، انرژي وارد شده به خط ارت را ايجاد مي‌كند كه مي‌توانند روي مدارهاي حساس تأثير بگذارد و از منبع عرضه‌ي زميني به عنوان مرجع براي منطق كنترل داخلي استفاده كند. اين نوع تداخل مي‌تواند توسط كابل يا به تحريك كابل‌هاي ارتباطي يا ديگر اتصالات خارجي رخ دهد و مي‌تواند توسط تناسب در فيلترهاي سركوب‌كننده‌ي افزايش ولتاژ در تجهيزات موجود كاهش يابد و كنترل كابل مناسب و خط ارت مناسب حاصل مي‌شود.

افزايش ولتاژ، به معناي افزايش ولتاژ بيشتر از كميت نرمال مي‌باشد كه بيش از يك دوره طول مي‌كشد. آنها به صورت كلي بعد از ايجاد بارگذاري بزرگ يا بعد از تغيير بار به ايستگاه‌هاي فرعي رخ مي‌دهند. در نتيجه‌ي مدت زمان نسبتاً طولاني، افزايش ولتاژ مي‌تواند باعث كاهش عرضه‌ي توان و نيرو در كامپيوترها و اجزاي آن شود و در نتيجه باعث عدم موفقيت و خرابي كامل دستگاه مي‌شود.

برعكس افت ولتاژ به معناي كاهش ولتاژ در كابل‌هاي عرضه‌كننده مي‌باشد كه مي‌تواند چندين چرخه طول بكشد. آنها مشابه ايجاد جرقه‌هاي منفي مي‌باشند، اما داراي مدت زمان طولاني‌تر مي‌باشند. آنها به صورت رايج، معمولاً بعد از خاموش شدن يا تغيير بار بزرگ رخ مي‌دهند مثل تجهيزات تغييردهنده‌ي * يا تجهيزات و دستگاه‌هاي گردنده. آيا افت فشار مي‌تواند باعث خاموشي يا خرابي كامپيوترها شود؟

هماهنگي‌ها به صورت كلي باعث تغيير غيرخطي جريان‌هاي اوج بزرگتر از كابل‌ها مي‌شود. مثال‌هاي معروف عبارتند از تك‌سوكننده‌ي كنترل‌كننده، عرضه‌كننده‌هاي نيروي حالت تغييري، و دستگاه‌هاي گردنده. اين‌ها به صورت كلي در كامپيوترها، دستگاه‌هاي فتوكپي، پرينترهاي ليزري و موتورهاي داراي سرعت متغير وجود دارند. اكثر PCs داراي كليد عرضه‌كننده‌ي نيروي كلي مي‌باشند و مشكلات مربوط به هماهنگي‌ها با افزايش تعداد PCs در يك سايت رخ مي‌دهند. در موارد نهايي گرماي ايجاد شده توسط هماهنگي‌ها، مي‌تواند مجراهاي عبور جريان خنثي در كابل را از ميان ببرد، مگر اينكه به صورت مشخص ميزان آنها افزايش يابد.

در كل، هماهنگي‌ها، باعث افزايش غيرمتناسب در جريان مي‌شوند در نتيجه دما افزايش پيدا مي‌كند، افت تجهيزات و افزايش گرما در كل تجهيزات رخ مي‌دهد. يك بخش داراي تعداد زيادي از كامپيوترها امكان دارد به یوپی اس داراي جريان ورودي كمتر نياز داشته باشند وقتي اختلال هماهنگي‌هاي كلي (THD) اساساً كمتر از 10 درصد مي‌باشد.

قطعي موقت برق مشابه با افت ولتاژ مي‌باشد ولي داراي مدت زمان طولاني‌تر و خطرات جدي‌تر مي‌باشد. آنها مي‌توانند موقتي رخ دهند كه تجربه‌ي عرضه‌ي كابل‌ها بيشتر از تقاضاي بار مي‌باشد و شركت توليدكننده جريان نيروها در طي كل ولتاژ شبكه كاهش مي‌يابد. بسته به پاسخ شركت عرضه‌كننده، يك brownout (قطعي موقت) مي‌تواند حتي چند ساعت هم طول بكشد.

تأثيرات موقعيت‌شناسي روي قابليت حفاظت یو پی  اس:

دو موقعيت یوپی اس اصلي در كاربرد امروزي مشخص مي‌باشند، سيستم‌هاي آن‌لاين و آٰف‌لاين، هرچند تفاوت‌هايي بين اين دو وجود دارد. سيستم‌هاي ‌آف‌لاين بخاطر رخ دادن در فعاليت نرمال معروف مي‌باشند وقتي عرضه‌ي كابل‌ها در محدوده‌هاي قابل قبول مي‌باشد و توان و نيروي كابل‌ها به صورت مستقيم به بار اصلي منتقل مي‌شود، اگرچه باتري یو پی اس داراي نيرو در حالت آف‌لاين مي‌باشد. به هر حال، مبدل به فشار بار در طي فعاليت نرمال متصل نمي‌شود و فقط حالت آن‌لاين تغيير مي‌كندا اگر یوپی اس يك مشكل را در كابل تشخيص دهد.

اين رده‌بندي دو نقطه‌ي ضعف دارد و باعث مي‌‌شود براي بحث در مورد بارها مناسب نباشد اولاً، بار اصلي، به صورت مستقيم به كابل نامناسب در طي فعاليت نرمال متصل مي‌شود و در معرض هر نوع اختلال كابل قرار مي‌گيرد. هرچند اكثر یو پی اس های آفلاين داراي درجه‌ي از سركوبي جرقه و فيلترينگ فركانس راديويي مي‌باشند، خود UPS نقش چنداني در حفاظت ندارد. ثانياً، بخاطر اينكه یو پی اس زمان متناهي و كوتاه دارد ـ بين ms10-2 ـ تا اينورتر روشن شود، بار بحراني و اصلي در نيروي عرضه شده قطع مي‌شود. هرچند بعضي از سيستم‌ها مي‌توانند از اين طريق فعاليت كنند، نمي‌توان روي اين مورد توجه زيادي داشت.

 

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


روند حفاظتی یو پی اس
سه شنبه 28 بهمن 1393 ساعت 13:17 | بازدید : 242 | نویسنده : یوپی اس یزد | ( نظرات )

زيادي حفاظت یو پی اس

در روندهاي تجاري بايد براي اختلال در عرضه‌ي نيرو در آينده آماده بود، اين جمله‌ي Alan Luscombe از شركت Uninterruptible Power Supplies مي‌باشد. او توضيح مي‌دهد چگونه سيستم‌هاي یو پی اس اضافي حفاظت را افزايش مي‌دهند و قابليت دسترسي بارهاي اصلي را توضيح مي‌دهد و بيان مي‌كند در طي انتقال انعطاف‌پذير معتبر، مزيت‌هاي محيطي و كارآيي آنها چگونه مي‌باشد.

نيروي Candle، يك راه‌حل داخلي براي قطعي برق در دهه‌ي 1970، مي‌تواند يك بازگشت ناخوشايند باشد اگر پيش‌بيني‌هاي قطعي نيروي برق احياء شده رخ دهد.

در گذشته، سياستمداران تضمين مي‌كردند كه هيچ خطري با قطعي برق در بريتانيا در طي دهه‌ي آينده رخ نمي‌دهد، در حاليكه پروفسور David Mc Kay، از دانشگاه كمبريج هشدار مي‌دهد كه بريتانيا مي‌تواند با قطعي برق تا سال 2016 روبرو شود كه انرژي جديد به آهستگي جايگزين سوخت در ايستگاه‌هاي داراي سوخت زغال مي‌شود. ديگر نظريات كارشناسي نشان مي‌دهند كه اين افت انرژي مي‌تواند حتي زودتر از سال 2012 رخ دهد.

در هر رويدادي، اكثر تجهيزات خانگي، آماده‌ي استفاده از نيروي چراغ‌قوه و نور مشعل مي‌باشند، اما بخش تجاري چگونه خودش را براي قطعي برق از منبع كابل ـ در حال و آينده ـ آماده كرده است؟ ايستگاه‌هاي قديمي نيرو در بريتانيا بدون شك باعث مشكل مي‌شوند و تا زمانيكه تصوير مشخص آن حاصل شود، بيان مي‌شود كه وقفه‌ي انرژي و توليد آن، استراتژي احتمال خطر زياد را بوجود خواهد آورد.

35 سال پيش، اگرچه شمع‌ها منبع ساده‌ي جايگزين انرژي و نيروي پشتيبان را تشكيل مي‌دادند، محدوديت سه روز در هفته براي مصرف الكتريكي تجاري روي صنعت و تجارت تأثير داشت كه يك طرح غيرقابل تصور براي مقتضيات IT7/24 امروزي و تجارت تجاري بود.

حتي به صورت قابل ملاحظه‌اي، كمبودهاي متوسط حالا به يك مشكل تجاري گسترده‌تر و بزرگتر تبديل شده‌اند و وابستگي عميق به نيروي مداوم براي كاربردهاي اصلي نشان داده مي‌شود.

راه‌حل‌هاي (یو پی اس)UPS

اگرچه سيستم‌هاي عرضه‌ي نيروي غيرقابل وقفه (یوپی اس) با ژنراتورهاي حالت stand by تركيب شده‌اند، يك پشتيبان را در مقابل قطعي و نوسانات برق فراهم مي‌آورند، آنها به صورت فزاينده‌اي باعث افزايش تقاضاي انرژي و نياز به انعطاف‌پذيري براي تحقق تغييرات طرح‌ها و ظرفيت مورد نياز توسط نصب IT مي‌شوند. رشد اين بخش از طرح متوالي ادامه دارد هرچند تغييرات مشخص در بازده صنعتي رخ مي‌دهند.

گسترش سريع كاربردهاي اينترنتي و افزايش تجهيزات بر اساس ميكروپردازنده‌ي كامپيوتري در صنعت و تجارت، به صورت چشمگيري تعداد و انواع بارهاي الكتريكي مربوط به مقوله‌ي اصلي و بحراني را افزايش داده است. اين سطح حمايت زياد در سيستم‌هاي یوپی اسموجود، ابتدا براي مقابله با افت و فراهم آوردن حفاظت زياد و ارائه‌ي يك كاهش براي احتمال خطر بالقوه، طراحي شده است.

چنين موضوعاتي به راحتي توسط راه‌حل‌هاي یو پی اس اضافي موازي و الگوهاي امروزي حل مي‌شوند، كه يك پشتيبان بايد فراهم آورنده‌ي ظرفيت زياد باشد و در رويدادهايي كه يك قطعي منفرد رخ مي‌دهد يا به حفاظت نياز دارد، كاربرد داشته باشد. با يك مينيموم از يك واحد و بالاتر از آنچه كه براي ظرفيت مورد نياز است، یو پی اس اضافي حمايت متوالي از بارهاي اصلي را بدون هيچ نوع مخارج و هزينه‌اي اضافي، فراهم مي‌آورد. مفهوم اضافي به معناي دو برابر كردن بودجه مي‌باشد و معناي فيزيكي آن تغيير يافته است و سيستم‌هاي واحد كاربردي امروزي باعث صرفه‌جويي هزينه براي مالكان مي‌شوند و همچنين تراكم نيروي بالا را فراهم مي‌آورند و در انتشارات پايين‌تر نقش دارند.

اندازه و مكان

توسعه‌ي ترانسفورماتورها، قطعه یو پی اس ها به صورت مشخصي باعث كاهش اندازه در مقايسه با سيستم‌هاي قبلي شده است و فقط 25 درصد فضاي مساحت واحد را اشغال مي‌كند. قطعات ساخته شده به صورت عمودي قابل قياس مي‌باشند، بدين معنا كه ظرفيت اضافي براي درجه‌بندي‌هاي فشار بار يا فشارهاي بيشتر مي‌تواند بدون افزايش اثر آن بدست آيد، مزيت بالقوه‌اي كه در مورد تغييرات مكان و افزايش ظرفيت در اتاق‌هاي سرور امروزي و مراكز داده، به مشكل تبديل شده است.

يك طرح N+1 (در مقايسه با طرح 1+1) بدين معناست كه قطعات اضافي مي‌تواند در يك بخش از دستگاه موجود، با كسر هزينه‌ي اضافي براي واحد مورد نظر، نصب شوند.

وقتي يك سيستم UPS مشخصه‌سازي مي‌شود، مي‌تواند پيش‌بيني ميزان بار نهايي، مخصوصاً تعيين رشد تصاعدي توان و نيروي IT و نيازهاي ذخيره‌سازي داده، به صورت آگاهانه كار مشكلي باشد. بنابراين اكثر نصب‌ها اغلب باعث فراهم شدن وابستگي مي‌شوند. اگرچه اين كار امكان دارد ظرفيت مناسب یو پی اس را تضمين كند، بدين معناست كه فعاليت نامناسب و هزينه‌ي نامناسب كنترل مي‌شوند. با انتخاب يك راه‌حل اضافي براي افزايش قابليت دسترسي كاربران مي‌توانند به مزيت قابل قياس دست پيدا كنند. استفاده از قطعات واحد به كاربران انعطاف‌پذيري مناسب با اندازه‌ي سيستم را از روز اول فراهم مي‌آورد وقتي بارها افزايش پيدا مي‌كنند.

واحدهاي یوپی اس اضافي مي‌توانند بدون وقفه عمل كرده و از لحاظ هزينه سودمند باشند. مدل‌هاي "Hot – Swappable" UPS همچنين مي‌توانند از يك بخش يا واحد سرور به سايت مختلف و متفاوت ديگري انتقال يابند و ظرفيت و ميزان كاربري اضافي را در زمان و مكان مورد نياز فراهم آورند از اين طريق امتياز طرح و انعطاف‌پذيري آن افزايش مي‌يابد.

انرژي و سودمندي هزينه‌ها

مشخص‌كنندگان وظيفه‌ي طراحي سيستم‌هاي امروزي را بر عهده دارند كه باعث حفظ انرژي مورد نياز در ده تا بيست سال بعد مي‌شود. فشار براي كاهش اثر كربن، به همراه افزايش هزينه‌هاي اضافي انرژي و تاثير كاهش آنها، باعث شده است كه روي همه‌ي مشكلات تاثير داشته باشد.

تلاش براي تحقق نيازهاي آينده با استفاده از سيستم یو پی اس منفرد سنتي مي‌تواند باعث افزايش مشخصه‌سازي، ايجاد وقفه‌ي زياد بين ظرفيت نصب و اندازه‌ي بار بحراني اصلي، شود. چنين نارسايي‌هايي بدين معناست كه شركت‌ها مي‌توانند ابزاري را براي انتشار گرما ايجاد كنند و از ابزار الكتريكي استفاده كنند و هزاران پوند پول صرف كنند و تلاش‌هاي زيادي براي كاهش وابستگي‌شان به كربن انجام دهند.

تكنولوژي‌هاي UPS مدرن، مثل ترانسفورماتورها، طرح‌هاي قطعات، روش‌هاي جديدي براي ذخيره‌ي انرژي و هزينه براي استفاده‌ي مناسب از یو پی اس را در طول زمان فراهم مي‌آورند و باعث كارآيي بيشتر براي بارهاي نسبي، مقتضيات خنك‌كننده‌ي پايين‌تر، افزايش عامل توان ورودي و افزايش كل جريان ورودي نسبت به اختلالات هماهنگ مي‌شوند.

ما مي‌توانيم يك راه‌حل KVA UPS100 غيراضافي منفرد را با راه‌حل افزايشي KVA UPS50*3 اضافي موازي مقايسه كنيم. طرح الگو باعث فراهم شدن ابزار اضافي مي‌شود اگر يكي از واحد افت كند و مي‌تواند باعث افزايش ظرفيت در مراحل بعدي و افزايشي بدون وقفه در بار بحراني و اصلي شود. سيستم منفرد فراهم آورنده‌ي هيچ نوع ابزار اضافي نمي‌باشد و افزودن يك واحد KV100 موازي ثانويه براي افزايش ظرفيت مي‌تواند هزينه‌ي زيادي داشته باشد دو برابر مكان را اشغال كند و باعث وقوع افت در حين نصب شود.

اندازه‌گيري دقيق

یوپی اس با تراكم و شدت توان بالاتر و طرح‌هاي افزايش "hot-swappable" به معناي الگوها و قطعاتي مي‌باشد كه مي‌توانند براي تداوم سازگاري ظرفيت سيستم‌هاي UPS مطابق با بارهاي بحران و اصلي متناظرشان، قرار داده شده يا برداشته شوند.

انعطاف‌پذيري محدود يك UPS منفرد به نصب توان اوليه فراتر از مقتضيات ظرفيت پيش‌بيني شده نياز دارد. در نتيجه‌ي اينكه سيستم داراي اندازه‌ي بزرگ و نامناسب مي‌باشد. به هر حال، انعطاف‌پذيري و مقياس‌بندي سيستم‌هاي نصب شده‌ي الگو بدين معناست كه آنها حالا مي‌توانند داراي اندازه‌ي مناسب توسط قرار دادن يا برداشتن ابزار باشند مثل قطعات hot-swappable و باعث مي‌شوند كه نيروي داراي هزينه‌ي كمتر افزوده شود و مقتضيات افزايش يابد بدون اينكه هزينه‌ي وابستگي زياد باشد.

وقتي سيستم‌هاي حفاظت موازي قراردادي را با راه‌حل‌هاي یو پی اس اضافي الگو مقايسه مي‌كنيم. فقط انعطاف‌پذيري و در دسترس بودن هستيم افزايش نمي‌يابد، بلكه به اهداف استراتژيك وسيع‌تر در افزايش كارآيي انرژي، سازگاري محيطي، كاهش هزينه‌هاي الكتريكي، كاهش گرما و انتشار CO2 دست پيدا مي‌كنيم در حاليكه كوچكترين اثر صنعتي و طرح اضاي موازي N+1 منتقل مي‌شود.

حفاظت از توان و نيروي یو پی اس علت ضروري بودن آن و خطرات آن

وابستگي زياد سازمان‌ها به منابع كامپيوتري‌شان، به همراه افزايش نگراني‌ها در كيفيت و قابليت دسترسي نيروي شبكه‌اي در بريتانيا، نقش اصلي سيستم‌هاي UPS را نشان مي‌دهد.

يك تحقيق اخير در مورد محدوديت عرضه‌ي توان غيرقابل قطع (UPLS)، توسط شركت Kohler، تجربه‌ي كاربران را از مسائل هزينه‌ي نيروي شبكه، نگراني‌هاي آنها از آينده و اولويت‌هاي آنها را در حفاظت از UPS نشان مي‌دهد. با اين نتايج، در اين مقاله تهديدات حاصل از مسائل كيفيت توان امروزي توضيح داده شده است و بيان شده است كه چگونه سيستم‌هاي UPS امروزي حفاظت مورد نياز را فراهم مي‌آورند. همچنين به عواملي توجه شده است كه امكان دارد دارد روي آينده‌ي شبكه‌ي توزيع نيرو در بريتانيا تأثير بگذارند.

اكثر سازمان‌ها امروزه به تجهيزات ICT فوق‌العاده وابسته شده‌اند. بقاي روندهاي تجاري به توانايي تضمين آنها براي حمايت از ارتباطات و مبادلات آن‌لاين بصورت آني بر اساس 7/24 بستگي دارد. با اين وجود، خود تجهيزات، اگرچه اين نقش را محقق مي‌كنند، در عوض به نيروي الكتريكي غيرقابل قطع (بي‌وقفه) و منظم وابسته مي‌باشند. نيازي كه به صورت فزاينده‌اي نمي‌تواند از طرف عرضه‌ي نيروي شبكه‌اي ملي ارائه شده. يك یو پی اس بين كابل‌هاي وارد شده نصب مي‌شود و ICT آن مي‌تواند حفاظت مناسب را فراهم آورد. به صورت مشخصي براي اينكه اين روش نصب موثر باشد، بايد همه‌ي تهديدات شبكه‌ي كابلي فيلتر شوند و بايد خودش فوق‌العاده معتبر باشند. علاوه بر اين، بايستي در مقابل اختلالات شديد پيش‌بيني شده در كابل الكتريكي بريتانيا به صورت موثر عمل كند و همچنين تغييرات احتمالي در داخل بخش تقاضا هم حفاظت مي‌شود.

بررسي

شناخت ديدگاه و تجربيات كاربران تجهيزات ICT در ارزيابي اهميت مسائل بيان شده در بالا، الزامي مي‌باشد. مطابق با آن UPSL اخيراً يك بررسي را انجام داده است تا به ديدگاه‌هايي درباره تأثيرات آن برسد. در اين بررسي، بيش از 75 درصد پاسخ‌دهندگان قطعي نيرو را در آخرين دوازده ماه تجربه كرده‌اند كه به UPSشان براي حفاظت از تجهيزات اصلي‌شان نياز داشتند. كاربران انتظار نداشتند اين موقعيت ارتقاء يابد و 78 درصد عقيده داشتند كه اعتبار نيروي بريتانيا به يك مشكل اساسي در آينده‌ي نزديك تبديل خواهد شد.

با ارائه تجهيزات اصلي براي فراهم آوردن حمايت بر اساس تقاضا، به سختي مشخص شد كه 86 درصد پاسخ‌دهندگان در بررسي نسبت به اعتبار UPS ديدگاه‌هاي مهمي دارند. به هر حال اكثر آنها همچنين بيان كردند كه حفاظت تضمين شده از نيرو بيشتر براي سخت‌افزار یو پی اس مي‌باشد. بيش از 72 درصد كيفيت خدمات را به عنوان عامل خيلي مهم يا مهم رده‌بندي كرده‌اند و بيش از 90 درصد مطرح كرده‌اند كه حفاظت و حمايت ضروري به عنوان يك عامل مهم براي تجارت‌شان توسط سخت‌افزار مي‌باشد. عرضه‌كنندگان UPS نشان مي‌دهند كه ويژگي‌هاي طراحي محصول‌شان داراي قابليت‌هاي حمايتي مي‌باشد و هر دو عامل در روند انتخاب خريدار خيلي نقش دارند.

تهديدات كيفيت نيروي حاصل از كابل‌ها

مطابق با گزارش كيفيت عرضه‌ي سازمان گاز و نيروي الكتريكي (Ofgem) (2006-2001)، درصد خيلي بالايي از قطعي‌ها، ٪93 در حقيقت، طراحي نشده بودند و اين توضيح مي‌دهد كه چرا پاسخ‌دهندگان به بررسي تجربه‌ي نياز به حفاظت از نيرو را توسط UPS توجه دارند. به هر حال قطعي برق فقط رويداد حاصل از كابل‌ها نمي‌باشد كه مي‌تواند روي تجهيزات حساس تأثير بگذارد.

مسائل مربوط به كيفيت نيرو مي‌توانند باعث آسيب رساندن به تجهيزات و از دست رفتن داده‌ها شوند. به عنوان مثال جرقه‌ها كه ولتاژ سريع موقت مي‌باشند مي‌توانند باعث تحريك ترموستات‌ها يا ديگر تجهيزات تغييردهنده‌ي جريان‌هاي الكتريكي پرقدرت شود يا شركت‌هاي عرضه‌ي نيرو با تغيير بار روبرو مي‌شوند. تقريباً جرقه‌هاي نوري از جمله منابع جدي و ويژه مي‌باشند. جرقه‌ها روي ميزان ولتاژ مثبت و منفي تأثير مي‌گذارند و مي‌توانند تجهيزات الكترونيكي يا الكتريكي را با آسيب روبرو كرده يا از ميان ببرند.

علاوه بر اين، آنها مي‌توانند باعث وقفه در اجراي نرم‌افزار شوند، مشكلي كه مي‌تواند خيلي جدي‌تر شود اگر فايل‌هاي موجود در معرض پردازش زياد قبل از حذف قرار گيرند.

اختلالات ولتاژي مي‌تواند به صورت افزايش يا كاهش ولتاژ و همچنين جرقه زدن، شكل بگيرند افزايش ولتاژ، افزايش بي‌وقفه‌ي ولتاژ بالاتر از حد نرمال براي يك دوره مي‌باشد و به صورت كلي بعد از يك بارگذاري زياد يا يك عملكرد تغيير بار در ايستگاه فرعي رخ مي‌دهد. با يك مدت زمان نسبتاً طولاني‌، آنها نمي‌توانند عرضه‌ي نيروي موجود در حالت تغيير را با اختلال همراه كنند و از اين رو عملكرد سخت‌افزار با مشكل روبرو مي‌شود. كاهش ولتاژ، افت ولتاژ در كابل‌هاي نيرو مي‌باشد و مي‌تواند چندين چرخه طول بكشد. مشابه با مشخصه‌هاي جرقه‌هاي منفي، هرچند مدت زمان طولاني‌تري دارند، ولي افت ولتاژ رويداد رايجي مي‌باشد و توسط عوامل زيادي رخ مي‌دهد مثل تغييرات تعديل‌كننده‌ي هوا و تجهيزات گردنده. افت ولتاژ مي‌تواند سطوح ولتاژ را به حدي كاهش دهد كه باعث شود كامپيوتر دوباره راه‌اندازي شود.

نويز الكتريكي مي‌تواند باعث شكل‌گيري جرقه‌هاي نوري و تغيير بار، ايراد در كامل، تجهيزات فركانس راديويي و ديگر منابع شود. كامپيوترها مي‌تواند دچار اختلال شوند و داده‌ها مي‌توانند در نتيجه از ميان بروند. مسائل و مشكلات مي‌توانند همچنين از هماهنگي‌هاي ايجاد شده توسط بارگذاري‌هاي غيرخطي رخ دهند كه مي‌تواند جريان را از كابل‌هاي عرضه‌كننده در اوج‌هاي بزرگ با اختلال روبرو كند.

كامپيوترها، دستگاه‌هاي فتوكپي، پرينترهاي ليزري، موتورهاي داراي سرعت متغير و ديگر بارها داراي تجهيزات تك سو‌كننده كنترل شده، عرضه‌ي نيرو توسط كليد يا دستگاه‌هاي گردنده باشند كه به صورت ويژه‌اي توسط هماهنگي‌ها ايجاد مي‌شوند. چنين مسائلي مي‌توانند به صورت زيادي در كامپيوترها PCs رخ دهند. معمولاً نيروي آنها از طريق عرضه‌ي نيرو توسط كليد مي‌باشد و در سايت و محل كاربر افزايش مي‌يابد. هماهنگي‌ها باعث افزايش نامناسب جريان، افزايش دماها و افت احتمالي تجهيزات اصلي و افزايش گرماي تجهيزات مي‌شوند.

علاوه بر اين، اگرچه افت كامل نيرو به عنوان قطع كامل برق معروف مي‌باشد، شرايط brown out هم وجود دارند. Brow out مثل افت ولتاژ مي‌باشد ولي مدت زمان آن طولاني‌تر و مشكلات آن جدي‌تر مي‌باشند و وقتي رخ مي‌دهد كه ظرفيت عرضه‌ي كامل‌ها براي بارگذاري موجود ناكافي باشد. بسته به مانع شركت عرضه‌كننده، brown out مي‌تواند چندين ساعت در شرايط فوق‌العاده طول بكشد.

حفاظت از یو پی اس

يك سيستم  یوپی اس نصب شده و مشخص شده به صورت صحيح با واحدهاي ژنراتور سازگار مي‌تواند از تجهيزات ICT در مقابل اين مشكلات حفاظت كند و حمايت 7/24 اتوماتيك را براي دوره‌هاي طولاني مورد نياز فراهم آورد. تجهيزات یو پی اس شامل يك ترك سوكننده، باتري یو پی اس، يك اينورتر و يك كليد ثابت مي‌باشد. در يك سيستم جديد، اين‌ها معمولاً در حالت آن‌لاين تنظيم شده‌اند. بدين معنا كه در طي عملكرد نرمال كابل‌هاي ورودي تك‌ سوكننده را تغذيه مي‌كنند كه در عوض باعث مي‌شوند اينورتر نيروي ولتاژ را با يكي DC ثابت و همچنين باتري داراي نيروي سيال عرضه كند. اگر عرضه‌ي نيرو در كابل‌ها داراي محدوده‌ي قابل قبول باشد، توان اينورتر توسط باتري فراهم مي‌شود تا اينكه كابل‌هاي نرمال حفظ شوند يا باتري مورد استفاده قرار گيرد. وقتي نيروي باطري تمام مي‌شود، يك رابط استاتيك مي‌تواند براي انتقال بار و اتصال به منبع نيرو مورد استفاده قرار گيرد. يك طرح آن‌لاين بزرگترين درجه‌ي عرضه‌ي نيروي اصلي را ارائه مي‌كند زيرا بار مي‌تواند با نيروي پردازش شده، در اكثر اوقات عرضه شود. تك سوكننده و اينورتر باعث كاهش نويز حاصل از كابل‌ها و ولتاژهاي موقت مي‌شوند و يك ولتاژ خروجي تنظيم شده را فراهم مي‌آورند.

براي اينكه حفاظت باارزش باشد، طرح UPS بايد ارائه‌كننده‌ي قابليت دسترسي و انعطاف‌پذيري در مقابل افت عملكرد باشد. اين ويژگي‌ها مي‌تواند با استفاده از تكنولوژي مدرن بدون ترانسفورماتور و داراي اندازه، وزن و مصرف انرژي كمتر، حاصل شود. به عنوان مثال، UPS KVA120 توسعه يافته مي‌تواند به عنوان يك واحد kg263 با فضاي m242/0. تراكم توان kw/m2286 را فراهم آورد و اين ميزان با طرح‌هاي اجرايي داراي ترانسفور با فضاي m232/1 و وزن kg1200 مقايسه مي‌شود. اين باعث شكل‌گيري مشكلات زيادي براي استفاده از توان در حالت حفاظت مي‌شود زيرا سيستم‌هاي UPS مي‌توانند به صورت قطعات قرار گرفته تنظيم شوند به عوض اينكه يك واحد منفرد در يك طرح يكنواخت باشند. چنين طرح‌هايي باعث افزايش اعتبار از طريق انعطاف‌پذيري بيشتر در مقابل افت عملكرد و افزايش قابليت دسترسي مي‌شوند.

انعطاف‌پذيري افزايش يافته در مقابل افت عملكرد حاصل مي‌شود زيرا اين قطعات قرار گرفته مي‌توانند به راحتي در طرح‌هاي اضافي N+1 يا حتي N+N قرار گيرند. به عنوان مثال، يك بار kVA100 مي‌تواند از UPS قطعه‌اي شامل شش قطعه‌ي KVA20 حمايت كند. بدين معنا كه UPS مي‌تواند از بارهاي اصلي حمايت كند حتي اگر يك قطعه با ايراد روبرو شود.

در اين رابطه UPS نسبت به افت عملكرد انعطاف‌‌پذير مي‌باشد. طرح قطعه‌اي باعث افزايش قابليت دسترسي UPS مي‌شود زيرا يك ايراد در يك قطعه به سرعت مي‌تواند حل شود و تعويض قطعه نيم ساعت طول مي‌كشد و با زمان تعمير شش ساعته‌ي مورد نياز براي تشخيص و تعمير سطح تركيبي مقايسه مي‌شود. قطعات مي‌توانند، بدون نياز به تبديل بار اصلي به داخل شبكه‌هاي كاملي، "hot swapped" باشند. قابليت دسترسي توسط ارتباط بين ميانگين زمان بين افت‌هاي عمكرد (MTBF) و ميانگين زمان براي تعمير (MTTP) توصيف شود. بنابراين كاهش MTTR باعث افزايش قابليت دسترسي UPS مي‌شود.

عامل‌هاي مربوط به آينده‌ي نيرو و توان در بريتانيا

نقش UPS در طي سال‌ها به يك نقش فوق‌العاده مهم تبديل شده است و نشان مي‌دهند كه از تجهيزات حفاظت مي‌كند. اين به صورت بالقوه‌اي باعث شكل‌گيري احتمال خطر و نگراني‌هايي در نيروي شبكه‌ي توزيع بريتانيا مي‌شود كه با فشار زياد در طي سالها روبرو بوده است. تقريباً يك سوم ظرفيت توليد كشور از ميان خواهد رفت زيرا نه ايستگاه توان داراي سوخت نفتي و كربني بايد تا سال 2015 بسته شود تا از قوانين آلودگي EU پيروي شود و ما به واردات گاز از درياي شمال وابسته خواهيم شد. در عين حال، طبق گزارش سازمان تغييرات آب و هوايي و انرژي DECC، نياز كلي به نيروي الكتريكي تا سال 3/2022 سالانه يك درصد افزايش خواهد يافت.

اين باعث شكل‌گيري احتمال خطر كاهش انرژي مي‌شود كه توسط تعدادي از عوامل تحت تأثير قرار مي‌گيرد. اين‌ها شامل زمان مورد نياز براي ايجاد ايستگاه‌هاي نيروي جديد، مقتضيات مطرح شده براي مخارج سرمايه‌هاي مشخص در يك محيطي كه قيمت عمده‌ي نيروي الكتريكي احتمال مي‌رود بي‌ثبات باشد و ماهيت غيرقطعي ميزان انرژي مورد نياز در آينده مي‌باشند.

توسعه‌ي منابع نيروي جديد هم براي تحقق طرح انتقال كربن كمتر در بريتانيا داراي محدوديت‌هايي مي‌باشد كه توسط DECC منتشر شده است. اين نشان مي‌دهد كه 40 درصد نيروي الكتريكي در بريتانيا از منابع داراي كربن كمتر تا سال 2020 بدست خواهد آمد. اين منابع كمتر كربن شامل انرژي تجديدپذير، نسل بعدي ايستگاه‌هاي نيروي اتمي، و طرح‌هاي سوخت فسيلي با كربن ذخيره شده مي‌باشند. با اين فشارها روي عرضه‌ي انرژي ofgem هشدار مي‌دهد كه تقاضا براي نيروي الكتريكي و گاز مي‌تواند در آينده براي عرضه‌ي آن مشكل ايجاد كند و باعث بحران انرژي ملي شود. آنها پيشنهاد مي‌كنند كه قطع برق مي‌تواند از سال 2016 شروع شود كه سه سال زودتر از روند مطرح شده قبلي مي‌باشند.

البته، هيچ كش دقيقاً اطلاع ندارد كه در آينده چه اتفاقي رخ خواهد. شبكه‌ي ملي از طرح Gone Green استفاده كرده است، طرحي كه در سال 2020 نشان مي‌دهد كه چگونه تقاضاي انرژي در بريتانيا مي‌تواند به اهداف تغييرات جوي دولت برسد. به هر حال موقعيت اين طرح به تعهد مناسب از سوي دولت نياز دارد و سرمايه‌گذاري‌هاي استراتژيكي كافي بايد انجام گيرند و چالش‌هاي زياد براي رسيدن به اهداف بايد انجام گيرند. اين واقعيت‌ها، در تركيب با تجربه‌ي عملكردي خود دولت، نشان مي‌دهد كه چرا 78 درصد شركت‌كنندگان در بررسي انتظار دارند ميزان عرضه‌ي نيرو در آينده و در طي ده سال بعد به يك مشكل جديد تبديل شود. برخلاف اين پيش‌زمينه، اين مورد بدون شك باعث شده است كه يك سيستم UPS شكل بگيرد كه از تجهيزات كاربر در مقابل مشكلات عرض‌ي نيروي كابل‌هايي كه قبلاً تجربه كرده‌اند، و مشكلاتي كه حاصل آينده‌ي نامطمئن شبكه‌ي نيروي محيطي مي‌باشد، محافظت مي‌كند.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


انتخاب یو پی اس
سه شنبه 28 بهمن 1393 ساعت 12:38 | بازدید : 264 | نویسنده : یوپی اس یزد | ( نظرات )

انتخاب یو پی اس

,

فروش يو پي اس

,

فروش ups

,

خريد يو پي اس

,

شرکت يو پي اس

,

قیمت یو پی اس

چرا سيستم‌هاي یو پی اس در نهايت يك انتخاب مقرون به صرفه تلقي مي‌شوند؟

سايت‌هاي مركز ديتا درصد تعويض سيستم‌هاي یو پی اس داراي ترانسفورماتور قديمي مي‌توانند به خريد بيشتر از همان سيستم‌ها راغب شوند. بنابراين بررسي هزينه كل خريد نشان مي‌دهد كه توپولوژي بدون ترانسفورماتور، مزاياي صرفه‌جويي بواسطه افزايش كارآيي عملياتي و فاكتورهاي ديگر دارند. در اين مقاله Kenny Green مدير پشتيباني فني شركت Kohler، ماهيت و سطح صرفه‌جويي‌هاي موجود را توضيح مي‌دهد. بيشتر مراكز ديتا به سيستم‌هاي یوپی اس داراي ترانسفورماتور قديمي براي تضمين كيفيت و موجوديت برق تكيه دارند. وقتي اپراتورهاي آنها بايد قابليت یو پی اس خود را ارتقاء دهند، آنها ممكن است بيشتر از همان نوع خريداري كنند، تكنولوژي در طول ساليان بهتر عمل كرده و مقرون به صرفه بوده است. بنابراين بررسي دقيق ضرورت دارد زيرا سيستم‌هاي بدون ترانسفورماتور، تكنولوژي بسيار پيشرفته‌اي با مزاياي متعدد از جمله هزينه كل پايين مي‌باشند. زيرا كارآيي عملياتي آنها و فاكتورهاي ديگر مي‌توانند بر قيمت خريد اوليه اضافي اولويت دارد. بيشتر صرفه‌جويي از افزايش صرفه‌جويي برق است همانطوري كه يك مثال ساده نشان مي‌دهد.

افزايش كارآيي عملياتي یو پی اس

در اين مقاله، يك بار KVA100 توسط دو مدول KVA120 در آرايش افزونه N+1 موازي تأمين مي‌شود، مي‌تواند نتايج را از بكارگيري بدون ترانسفورماتور با نتايج بدست آمده با استفاده از مدول‌هاي داراي ترانسفورماتور مقايسه كرد. در هر مورد، هر مدول در بار ٪42 كار مي‌كند، در اين سطح براي حل بدون ترانسفورماتور در كارآيي 96٪ كار مي‌كند در حالي كه جفت داراي ترانسفورماتور تنها 91٪ را گزارش مي‌دهد. اگر بار KVA100 آنها، فاكتور برق 8/0 دارد، آن KW80 را از UPS مي‌گيرد. روش داراي ترانسفورماتور، KW88 را از شاه‌خط اصلي براي سرويس آن مي‌گيرد در حالي كه UPS بدون ترانسفورماتور KW83 مي‌گيرد. عمليات حساب ساده، نحوة جمع افزايش كارآيي KW5 به يك كاهش حائز اهميت در يك سال را نشان مي‌دهد: KWh43800=365*24*KW5.

صرفه‌جويي. با فرض قيمت برق P/kwh0/9، اين برابر صرفه‌جويي هزينه انرژي مستقيم 3942 فرانك هر ساله مي‌باشد، صرفه‌جويي‌هاي بيشتر با كاهش اتلاف انرژي با افزايش كارآيي و پيش‌نيازهاي تهويه هوا ايجاد مي‌شود. در اين مثال، آن مي‌تواند 1000 فرانك بيشتر را در طول يك سال صرفه‌جويي كند. بر اين اساس كل صرفه‌جويي‌ها در طول 5 سال از بدون ترانسفورماتوري به ميزان 25000 فرانك مي‌باشد. عمليات بدون ترانسفورماتور همچنين در هزينه‌ها با افزايش فاكتور برق اعمالي بر شاه‌خط‌هاي شركت برق از 8/0 تا 98/0 را صرفه‌جويي مي‌كند. اين جريان واكنشي بدست آمده با یو پی اس را مي‌كاهد بنابراين سايزبندي براي كابل‌كشي و Upstream Swichgear آن همچنين پيمايش اضافي شركت برق و احتمالاً هزينه‌هاي جريمه لازم است.

فاكتورهاي ديگر صرفه‌جويي هزينه

همچنين مسر بدون ترانسفورماتور مي‌تواند صرفه‌جويي‌هايي را حتي قبل از نصب ارائه دهد. در مثال قبلي، ما بحث دربارة بار KVA100 تحت پشتيباني 2 مدول KVA120 براي ايجاد افزودنگي N+1 پرداختم. اين آرايش بدين معناست كه در طول عمليات نرمال، KVA140 يا بيش از نيمي از ظرفيت كل UPS هدر مي‌رود. با اين وجود سيستم قبلي كه در آن KVA120 كوچكترين واحد ظرفيت UPS است تنها شيوة افزايش كاربرد UPS، بكارگيري تك مدول KVA120 است و مراكز ديتا بيشتري، اين اتلاف قابليت افزونه را غير قابل قبول مي‌دانند. روش‌ها UPS بدون ترانسفورماتور، مدولار از جمله سري UPSL POWER WAVE 9000DPA مي‌تواند بار KVA100 را در يك آرايش N+1 متشكل از سه مدول KVA50 در حالت اينورتر پشتيباني كند. اين “right sizing” (اندازة صحيح) ظرفيت اضافي را از KVA140 تا KVA50 را با صرفه‌جويي‌هاي مربوطه در فضاي كف و هزينه سرمايه‌اي مي‌كاهد. ظرفيت مي‌تواند بطور تصاعدي بعداً افزوده شود اگر رشد احتمالي در بار مركز ديتا، آن را ايجاد كند. مركز ديتا مي‌تواند با يك آرايش كوچكتر از طرح قبلي شروع كند و سطح موافق افزونگي را حفظ كند. در مثال POWER WAVE 9000DPA، مدولاريته با دستگاه‌هاي نصب شده بر روي قفسه‌هايي حاصل مي‌شود كه به يك فريم و چارچوب ايستاده 19” هماند شكل (1) دارد. اين مي‌تواند تا 5 مدول KVA50 را بپذيرد و ظرفيت KVA250 يا KVA200 با افزونگي N+1 ايجاد كند. تا 5 تا از اين چهارچوب‌ها مي‌توانند براي دستيابي به ظرفيت MVA1 با افزونه N+1 موازي قرار گيرند.

POWER WAVE 9000DPA با 5 مدول قفسه‌اي بدون ترانسفورماتور

جدا از سهولت و انعطاف‌پذيري مقياس‌بندي،  فشرده بودن كاربرد بدون ترانسفورماتور، مدولار را دارا میباشد. اين اولاً به خاطر آن است كه تكنولوژي كوچكتر از توپولوژي‌هاي داراي ترانسفورماتور است و ثانياً به اين خاطر كه اندازه صحيح بطور قابل توجهي ظرفيت هدررفت و سخت‌افزار را مي‌كاهد. كاربردهاي مقرون به صرفه بودن با حمل آغاز مي‌شود. سيستم KVA 1+180 بكار رفته با دو مدول اضافي حدود kg2300 وزن دارد و حدود m36/2 را اشغال مي‌كند. هزينه‌هاي حمل آن دو برابر يا بشتر از كاربرد مدولار 2+1 به وزن حدود kg379 و اشغال m315/1 خواهد بود. بنابراين هزينه‌هاي نصب حدود ٪86 بيشتر از سيستم قديمي خواهد بود كه m244/1 در مقايسه با سيستم مدولار m25/0 اشغال مي‌كند. در طول كاركرد، صرفه‌جويي‌ها هزينه‌اي نه‌تنها از پيشرفت‌هاي كارآيي بدون ترانسفورماتور ايجاد مي‌شود بلكه همچنين از كاهش اجزاي يدكي، هزينه‌هاي آموزشي و لجستيك بدست مي‌آيد زيرا تعميرات و تبادل به آساني در سطح مدولار كنترل مي‌شوند. بطور كل، Capex اضافه بايد در عرض يك سال بازيابي شود و اپراتور مركز ديتا را در استفاده از صرفه‌جويي‌هاي كارآيي بعلاوه مزاياي بيشتر تكنولوژي بدون ترانسفورماتور، آزاد گذارد.

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


یو پی اس Power WAVE 6000
سه شنبه 28 بهمن 1393 ساعت 12:38 | بازدید : 342 | نویسنده : یوپی اس یزد | ( نظرات )

فروش يو پي اس

,

فروش ups

,

خريد يو پي اس

,

شرکت يو پي اس

,

قیمت یو پی اس

 

توليد قابل توجه یو پی اس Power WAVE 6000

با تعداد قابل مقياس‌بندي، كاربردها به عنوان كاربردهاي مهم تجاري طبقه‌بندي مي‌شوند ـ در تركيب با افزايش استراتژي‌هاي IT ديگر مثل خدمات موبايل، مجازي‌سازي سرورها و سيستم محاسبه‌ي Cloud ـ مقتضيات موجود براي كل اعتبارات تجهيزات حمايت‌كننده از نيرو، يكسان نمي‌باشند.

به صورت برابر، در اين چالش‌ها، با توسعه‌ي قانون‌گذاري و تكنولوژيكي ثابت، نياز به استفاده از مراحل فعال براي مديريت منابع سازماني و كنترل هزينه‌هاي عملكردي به يك مشكل جهاني تبديل شده است.

در مورد مقتضيات حمايت از زيرساخت‌هاي مركز داده در شرايط امروزي و شرايط مربوط به آينده،شركت Kohler،يك شركت UPLS، طراحي را براي ابداعات و راه‌حل‌هاي یو پی اس بدون ترانسفورماتور فوق‌العاده كارآمد، توسعه داده است كه شامل جريان داده‌هاي موجود مي‌باشد مثل سيستم یو پی اس Power WAVE 200 با هدف انتقال تعادل بهينه بين كارآيي انرژي، قابليت دسترسي و عملكرد نيرو، رده‌ي Power WAVE 6000 در KVA500 و 400 ميزان نيرو در دسترس قرار دارد كه معادل MVA5 مي‌باشد. در مقايسه با سيستم‌هاي UPS معادل و داراي ظرفيت مشابه، Power WAVE 6000 به صورت چشمگيري وابستگي فيزيكي را كاهش مي‌دهد و داراي شدت نيرو و توان kw/m2363 مي‌باشد.

یو پی اس همچنين انرژي كمتري مصرف مي‌كند و انتشار CO2 كمتري به نسبت ديگر تجهيزات دارد ـ  یو پی اسPower WAVE 6000 يكي از طرح‌هايي مي‌باشد كه كمترين تأثير محيطي روي بازار دارد و صرفه‌جويي در هزينه‌ي كلي و مشخص را فراهم مي‌آورد.

یو پی اسPower WAVE 6000  جديد داراي طراحي ويژه براي تحقق نيازهاي حفاظت از نيرو در كاربردهاي اصلي مركز داده، IT، ارتباطات تلفني و بخش‌هاي خدمات‌رساني مالي و ويژگي‌ها و انتخاب‌هايي مي‌باشد كه منعكس‌كننده‌ي نيازهاي صنعتي پيش‌بيني شده و اخير مي‌باشند.

كارآيي زياد

با يك سطح بدون ترانسفورماتور و تكنولوژي رابطه اينورتر داراي ويژگي صرفه‌جويي در انرژي (ESIS)، Power WAVE 6000 بهترين كارآيي را در هر دوي بارهاي كامل و نسبي شكل مي‌دهد. سطح كارآيي به صورت چشمگيري هزينه‌ي كلي UPS را در سراسر چرخه‌ي فعاليت دستگاه كاهش مي‌دهد. علاوه بر اين، براي كاهش هزينه‌ي عملكرد Power WAVE 6000 طراحي شده است و از نيروي باتري و ديگر اجزاي مورد نياز استفاده مي‌كند. يك راه‌حل دوستار محيط‌زيست براي كاربردهاي اصلي وجود دارد.

مزيت‌هاي اصلي

ظرفيت‌هاي واحد منفرد از KVA60 تا KVA500

ظرفيت تا 5 مگاوات از 10 واحد در حالت موازي

شدت توان Kw/m22363

باتري‌هاي داخلي تا KVA 100

كارآيي زياد و هزينه‌ي مينيموم مالكيت

اختلال هماهنگ ورودي كمتر از 5/3 = THDi در هر 100 درصد ميزان بار

نزديكي به كامل نيروي ورودي واحد 99/0

توان خروجي داراي ميزان كامل (Blade Friendly)

قابليت خدمات‌رساني سيستم با افزايش دسترسي در بخش ورودي

طراحي بدون ترانسفورماتور

كابل ورودي در دسترس

باتري‌هاي تركيبي

Power WAVE 6000 به  استفاده از باتري آزاد تا متصل  در نصب طبق مقتضيات بار اصلي در كمترين  هزينه‌ي  ممكن اجازه مي‌دهد و باعث مي‌شود هر طرح باتري یو پی اس با فعاليت خودكار مورد نياز سازگار شود. Power WAVE 6000 داراي محافظه‌هايي براي قرار دادن باتري‌هاي KVA100، 80 و 60 مي‌باشد و با رده‌ي وسيعي از باتري‌هاي خودكار سازگار شده است.

بالاترين دسترسي به بار: Power WAVE 6000 مدارهاي اصلي اضافي (RCC) را براي كارآيي موثر در صورت افت عملكرد ادغام مي‌كند و سيستم‌هاي داراي اعتبار و قابليت دسترسي به بار را فراهم مي‌آورد و مي‌تواند تا MVA5 به صورت موازي متصل شود تا سطوح بالاتر قابليت دسترسي بار يا بار اضافي را فراهم آورد.

عملكرد ورودي ارتقاءيافته

Power WAVE 6000 كل THDi را در يك سطح پايين (٪5/3 در هر بار ٪100) مديريت مي‌كند. اين باعث خنثي‌ساز انتشار هماهنگ‌ها در ورودي UPS مي‌شود. اختلال هماهنگ كمتر براي افزايش اندازه‌ي ژنراتورها، ايجاد كابل و تجهيزات فرعي و جانبي ضرورت ندارد و از گرماي اضافي در ترانسفورماتور ورودي جلوگيري مي‌كند و باعث افزايش طول عمر مفيد ابزار داخلي مي‌شود.

كارآيي زياد بيشتر توسط حذف مقتضيات براي ابزار جبران‌كننده‌ي فاز اضافي، افزايش پيدا مي‌كند.

كاهش فضاي اشغال شده

Power WAVE 6000 داراي تراكم توان Kw/m2250، بصورت چشمگيري باعث كاهش فضاي UPS تا m241/0 (تا KVA100) و m282/0 (تا KVA200) مي‌شود.

در نتيجه كاهش فضاي مورد نياز باارزش و بالقوه، حتي در ميزان‌هاي توان زياد حاصل مي‌شود. براي مراكز داده، به صورت ويژه، اين به افزايش فضاي سطح و افزايش عايدي‌هاي حاصل از سرورها كمك مي‌كند.

اعتبار، كارآيي هزينه‌ها و حفاظت از توان اصلي

10 واحد مستقل Power WAVE 6000 مي‌توانند به صورت موازي به يكديگر متصل شوند تا ظرفيت اضافي (MVA5) يا ظرفيت تجهيزات اضافي N+1 براي سيستم‌هاي داراي كاربرد اصلي حاصل شود. در حالت موازي، هر واحد به صورت مستقل عمل مي‌كند اما به صورت همزمان با ديگر واحدها ايمن مي‌شود.

اين مقياس انعطاف‌پذيري باعث كاهش سرمايه‌هاي كاركردي و هزينه‌هاي آن مي‌شود. با تغيير يا افزايش توان، هزينه‌هاي موثر كاهش مي‌يابند و شما به پرداخت هزينه فقط برا ظرفيت نياز خواهيد داشت.

Power WAVE 6000 در انواع طرح‌هاي مختلف در دسترس قرار دارد تا مناسب مقتضيات شما باشد هم در حال حاضر و هم در آينده رده‌ي آن در KVA60 شروع مي‌شود و واحدهاي KVA100 و KVA80 هم در دسترس قرار دارند تا باتري‌ها مورد استفاده قرار گيرند. براي واحدهاي بزرگتر، اين ميزان از KVA120 تا KVA500 رده‌بندي مي‌شود و جايگاه خارجي باتري مورد نياز مي‌باشد.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بازخورد یو پی اس چیست؟
سه شنبه 28 بهمن 1393 ساعت 12:37 | بازدید : 369 | نویسنده : یوپی اس یزد | ( نظرات )

بازخورد یو پی اس چیست؟

,

يو پي اس

,

فروش يو پي اس

,

فروش ups

,

خريد يو پي اس

,

شرکت يو پي اس

,

قیمت يوپي‌اس

 

وضعيتي كه در آن ولتاژ يا انرژي‌اي كه در يو پي‌اس/اس‌تي‌اس وجود دارد. به هر كدام از ترمينال‌هاي ورودي يا به صورت مستقيم و يا توسط مسير نشت (leakage path) در حاليكه در حالت انرژي ذخيره شده عمل مي‌كنند و توان اوليه موجود نمي‌باشد بازخورد داده مي‌شود.

يوپي‌اس بايد مانع از وجود ولتاژ يا انرژي پرخطر بر روي ترمينال‌هاي a.c. ورودي يو پي‌اس بعد از قطع شدن توان a.c. ورودي شود.

اثاثيه بعد از تخليه انرژي در ورودي a.c. براي يوپي‌اسي كه قابليت اتصال به برق را دارد و يا 15 ثانيه بعد از تخليه انرژي براي يوپي‌اسي كه به صورت دائمي به برق متصل است، نبايد در ترمينال‌هاي ورودي a.c. هيچگونه خطر شوك وجود داشته باشد.

براي يو پي‌اس ي كه به صورت دائمي به برق وصل است مي‌توان شروط مورد نياز را با استفاده وسيله‌ي جداسازي (ايزولاسيون) خط ورودي a.c. در خارج از يوپي‌اس اجرا كرد، كه در اين مورد:

ـ ملزومات و شروط در مورد ترمينال‌هاي ورودي وسيله‌ي جداسازي (ايزولاسيون) كاربرد دارند،

ـ سازنده‌ي يوپي‌اس بايد وسيله‌ي جداسازي مناسب را فراهم يا مشخص كند،

ـ طبقه‌بندي و نامگذاري اضافي به كار برده مي‌شود.

جدول 2

فهرست علائم و اختصارات

N.A = قابل اجرا نيست؛ External = در نصب و راه‌اندازي نامتعارف (upstream)

Integrated (يكپارچه و جامع) = تعبيه شده در قفسه (محفظه) يوپي‌اس

Included (شامل شده) محفظه‌ي يدكي در مجاورت يوپي‌اس

(1) سيگنال ولتاژ فاز/خنثي و موقعيت وسيله براي اتصال وسيله‌ي جداسازي نامتعارف موجود و در دسترس هستند. ورودي (ها) براي موقعيت وسيله موجود هستند (وسيله به اتصال(هاي) كمكي نياز دارد).

(2) سيگنال ولتاژ فاز/فاز و موقعيت وسيله براي اتصال وسيله‌ي جداسازي نامتعارف در دسترس و موجود هستند. ورودي (ها) براي موقعيت وسيله موجود هستند (وسيله به اتصال (هاي) كمكي نياز دارد).

(T) يوپي‌اس مي‌تواند پيچك (كويل)‌ لغزان را حركت دهد (تصوير 1)

(C) يوپي‌اس مي‌تواند كنتاكتور را حركت دهد (تصوير 2)

 

تصوير 1: بازخورد با پيچك لغزان (T) (Tripping Coil)
فهرست علائم و اختصاراتM1= برد (صفحه) ترمينال خط اصلي تغذيه ركتيفاييL1-L2-L3 (-N) = منبع توان خط اصلي تغذيهM2= برد (صفحه) ترمينال خط اصلي تغذيه ByPassL11-L12-L31-N1= منبع توان ByPassA= پنل توزيعB= سوئيچ كنترل از راه دور پيچك لغزانMAINS= سوئيچ ركتيفاييAUX MAINS= سوئيچPCB=BKF بازخورد
نكته 1: براي بعضي از يوپي‌اس‌ها فقط بازخورد بر روي ByPass مورد نياز است.نكته 2: هنگامي كه از فيوزها به جاي سوئيچ استفاده مي‌شود، سوئيچ چندكاره (تركيبي) فيوزي (مانند FUSEMAT/SIDERMAT) بايد به كار برده شود.

 

تصوير 2: بازخورد با كنتاكتور خارجي (c)
فهرست علائم و اختصاراتM1= برد (صفحه) ترمينال خط اصلي تغذيه ركتيفاييL1-L2-L3 (-N) = منبع توان خط اصلي تغذيه ByPassM2= برد ترمينال ByPassL11-L12-L31-N1= منبع توان ByPassA= پنل توزيعB= سوئيچ كنترل از راه دور كنتاكتورT1= كنتاكتور خط اصلي تغذيعه ركتيفاتيT2= كنتاكتور ByPassQ1= سوئيچ (يا فيوزهاي) توان ورودي ركتيفاتيQ2= سوئيچ (يا فيوزهاي) توان ByPassBkf= PCB بازخورد
نكته: براي بعضي از يوپي‌اس‌ها فقط بازخورد بر روي ByPass مورد نياز است.

C- سيستم انتقال ايستا (STS)

بازخورد براي STS چيست؟

گزيده‌هايي از 62310 IEC

حفاظت بازخورد بايد انجام شود. به محض قطع شدن ولتاژ ورودي a.c.، خطر شوك الكتريكي (ولتاژ پرخطر، انرژي پرخطر، جريان تماسي پرخطر) نبايد در ترمينال‌هاي نامتعارف (wpstream) وسيله‌ي جداسازي بازخورد در هنگام به وجود آمدن نقص در يك مدار يا وسيله ايجاد شود.

براي STS يا نصب و راه‌اندازي ثابت، حفاظت بازخورد را مي‌توان به صورت داخلي و يا خارجي براي STS در خط ورودي a.c. انجام داد.

هر جدا كننده‌ي خارجي (ايزولاتور خارجي) بايد بلافاصله در قسمت upstream تعبيه و قرار داده شود. سازنده‌ي STS بايد جداكننده‌ي مناسب را مشخص كند.

يك STS نبايد اجازه دهد جريان‌هاي تماسي بسيار زياد بين هر جفت از ترمينال‌هاي ورودي STS در هنگام قطع شدن يك يا چند ولتاژ ورودي a.c. به وجود بيايند.

در موارديكه ولتاژ اندازه‌گيري شده‌ي مدار باز از Vr.m.s30 تجاوز نمي‌كند بايد اندازه‌گيري جريان تماسي انجام شود. جريان نبايد از mA5/3 در شرايط بدون نقص و داراي نقص بيشتر شود و حفاظت بايد در 15 ثانيه صورت بگيرد.

جدول 3

فهرست علائم و اختصارات

N.A = قابل اجزا نيست زيرا مطابق با استاندارد STS نمي‌باشد (1-62310 IEC)

External = در نصب و راه‌اندازي نامتعارف (upstream)

Integrated (جامع و يكپارچه)= تعبيه شده در قفسه / محفظه STS

Included (شامل شده) = محفظه يدكي در مجاورت STS

(1) سيگنال ولتاژ فاز/خنثي و موقعيت وسيله براي اتصال وسيله‌ي جداسازي نامتعارف موجود و در دسترس هستند. ورودي (ها) براي موقعيت وسيله موجود هستند (وسيله به اتصال(هاي) كمكي نياز دارد).

(2) سيگنال ولتاژ فاز/فاز و موقعيت وسيله براي اتصال وسيله‌ي جداسازي نامتعارف در دسترس و موجود هستند. ورودي (ها) براي موقعيت وسيله موجود هستند (وسيله به اتصال (هاي) كمكي نياز دارد).

(T)= يوپي‌اس مي‌تواند پيچك لغزان را حركت دهد (تصوير 3).

تصوير 3: بازخورد با پيچك لغزان (T)
فهرست علائم و اختصاراتX10= برد (صفحه) ترمينال منبع 1L1-L2-L3 -N = منبع توان منبع 1X20= برد (صفحه)‌ ترمينال منبع 2L11-L12-L31-N1= منبع توان منبع 2A= پنل توزيعB= سوئيچ كنترل از راه دور پيچك لغزانSource1 = سوئيچ upstreamSource2 = سوئيچ upstream
نكته: هنگامي كه فيوزها به جاي سوئيچ استفاده مي‌شود، سوئيچ چندكاره (تركيبي) فيوزي (مانند Fusemat) بايد كار برده شود.

 

 

 

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مقایسه یوپی اس
سه شنبه 28 بهمن 1393 ساعت 12:22 | بازدید : 237 | نویسنده : یوپی اس یزد | ( نظرات )

مقایسه یوپی اس

,

فروش ups

,

يوپي‌اس

,

يو پي‌اس

,

شرکت يو پي‌اس

علل برتری استفاده از یوپی اس های Eximpower نسبت به سایر یو پی اس ها

 

1-مشخصات ظاهری و فیزیکی :

وزن کم: همانطور که میدانید از مشخصات بسیار مهم در زمان سرویس و نگهداری در مورد یک یو پی اس بحث وزن این سیستم است

 

وزن یک یو پی اس از جمله اشکالات انواع یو پی اس هاست و معمولا" سرویس کار را با این مشکل روبرو میسازد از آنجایی که وزن یک سیستم یو پی اس 6KVA مدل   Eximpower حدود 18 کیلو گرم است به دلیل تکنولوژی پیشرفته این مشکل برای سرویس کار برطرف می شود این مزیت باعث میشود حمل و نقل این سیسیتم نیز حتی به طریق هوایی به آسانی و با هزینه منطقی تری انجام شود

 

حجم کم: ابعاد بسیار کوچک این یوپی اس از جمله برتری هایی است که مشتریان این سیستم را قادر میسازد که این سیستم را در فضا های کوچک البته دارای مسیر خنک کننده هوایی مناسب مورد استفاده قرار دهند ابعاد این سیستم 4775*2113*340   mm است . گفتنی است اکثر شعب بیمه و بانک به دلیل استفاده از حدود 12تا 15 کامپپیوتر در شعب خود وو همینطور استفاده از یک عدد دستگاه ATM  ویک شماره انداز توانی معادل 4الی 5 هزار وات مصرف دارد . برای پاسخگویی به این نیاز باید از یک عدد دستگاه 6KVA استفاده شود از این رو برای تجهیز یک شعبه با توجه به گرانبها بودن متراژ محیط های اداری – تجاری (از 15 الی 40 میلیون در هر متر مربع) حجم و اندازه فیزیکی مناسب جزء نکات حایز اهمیت در انتخاب یک یو پی اس است .

یوپی اس های با توان 6KVA شرکت فیام صنعت دارای اندازه فیزیکی (W 42 H 110 L 55 ) انتخاب مناسبی برای محیط های مذکور است . دارا بودن تکنولوژی Hi-TECH باعث بالا بردن قابل توجه عملکرد و بازدهی در این نوع از یو پی اس ها به نسبت سایر یو پی اس هاست .

 

ظاهری شکیل و زیبا و ساده : ظاهر مناسب این توان را به مشترین میدهد که بتوانند این سیستم

رادر محیط عادی کار خود بدون نیاز به هیچ پوششی که معمولا برای پنهان کردن ظاهر زمخت

و نا زیبا انواع یو پی اس ها استفاده میشود بکار برند . در واقع میتوان یو پی اس ها را بجای استقرار در انباری ها ویا کمد های تنگ و تاریک به فضایی مناسب با دمایی بهتر منتقل کرد

واز کارایی و عمر بالاتری برخوردار شد . این مشخصه باعث میشود بدون نیاز به نرم افزار های خاص براحتی آلارم های خود را به گوش مصرف کننده برساند.

مشخصات فنی برتر :

 

ضریب THDi<5% :

 

همانطور که میدانید دستگاه یو پی اس یک بار غیر خطی است که وقتی به شبکه برق شهر وصل میشود هارمونیکهایی را تولید میکند.این هارمونیک ها هر چه بیشتر باشند تأثیرات مخرب تری به شبکه برق شهر منتقل میکنند .

THDi پارامتری است که میزان آن در یک یو پی اس می تواند نشان دهنده میزان تأثیرات مخرب یک وسیله برقی در شبکه برق شهر باشد . این پارامتر در یوپی اس های مختلف می تواند در محدوده (5% الی 50%) باشد به شکل موج زیر توجه فرمایید.تا اثر تخریبی بزرگ بودن این عدد در شبکه برق شهر را ملاحظه کنید . همینطور این پارامتر تاثیر به سزایی در کارکرد بهینه تر یو پی اس با ژتراتور دارد . به این ترتیب که هرجه میزان THi به عدد صفر نزدیک باشد قابلیت کارکرد بهینه یو پی اس با ژنراتور هم سنگ خود بیشتر است. یعنی اگر THI به 30% یا بالاتر از ان برسد یو پی اس تنها قابلیت کار باژنراتوری با 2الی 3 برابر یا حتی بیشتر از توان خود دارد .

بعنوان مثال اگر شرکتی دارای ژنراتور 6KVA  باشد و از یو پی اسی با این توان اما با 30THDI  درصد استفاده کند این یوپی اس تنها میتواند 2KVA از 6KVA توان خروجی ژنراتور را به مجموعه تحویل دهد بنابرتوضیحات مذکور اگر شرکتی از ژنراتور استفاده میکند منطقی است در هنگام خرید یو پی اس به پارامتر حیاتی توجه ویژه ای داشته باشد .

یو پی اس
THDi در یو پی اس

 

 

اثر تخریبی بزگ بودن THDI تغییر شکل موج سینوسی برق شهر برای سایر مصرف کنندگان برق است و البته هزینه ای را نیز به کنتورهای که دیماند را نیز نشان میدهد به صورت ماهانه اضافه میکند .

THDI<5% از بررتری های این سیستم است زیرا بزرگ بودن این پارامتر در سایر سیستم ها به حدی است که معمولادر مشخصات فنی و کاتالوگ های تولید کنندگان درج نمی شود .

2-2 – INPUT POWER FACTOR : INPUTPF>0.99 یا ضریب توان در ورودی یک سیستم الکترونیکی مثل یوپی اس که از دیدگاه برق شهر بعنوان یک بار غیر خطی شناخته میشود . معمولا عامل بسیار تأثیر گذاری در ایجاد بار REACTIVE  روی شبکه برق شهر است در یرخی از یو پی اس ها با استفاده از یک سیستم الکترونیکی اصلاح ضریب توان (PFC-Power Factor correction ) این پارامتر را که در اکثر یو پی اس ها حدود0.6 - 0.7 را به عددی نزدیک به عدد 1 میرسانند . در این صورت یو پی اس از لحاظ امپدانسی برای شبکه برق شهر مانند یک بار خطی میشود برای انجام این کار یا باید نوع شارژر آنها را از انواع SCR  است

این مشکل با یک مدار POER FACTOR FILTER کمی اصلاح میشود ولی هرگز به مانند مدارات سیستم IGBT نمیشود . در یو پی اس های مدل CLEAN POWWER این کار به گونه ی اول انجام شده است .لذا INPUT POWER FACTOR به عدد استثنایی 0.99 رسیده است .

از طرفی POWER FACTOR خود سیستم در مدل های ,1KVA, 2KVA 3KVA  عدد 0.9 است ( بصورت سفارشی می توان از 0.8 استفاده کرد ).لذا توانایی سرویس دهی به بارهایی با توان 20% بالاتر نسبت به مدلهای مشابه دارا است . برای مثال توان یک سیستم 6KVA در این سیستم در حدود 5400 وات است در صورتی که در سیسستم های مشابه در بهترین حالت این توان به حدود 4200 ومیرسد .

شرکت یو پی اس
powerfactor یو پی اس

 

2-3-وجود نرم افزار و سخت افزار مانیتورینگ (SNMP):

شاید برای شما هم پیش آمده که در زمان قطعی برق و عدم دسترسی به صفحه lcd یو پی اس نتوانید از مقدار زمان پشتیبانی یو پی اس خبر دار شوید کارت SNMP به همراه نرم افزار LanSafe  به مشتری این امکان را میدهد که در هر زمان به شرایط کامل یو پی اس از قبیل ولتاژهای ورودی-خروجی - دمای داخلی - ولتاژ باتری ها و... از طریق کارت SNMP دسترسی داشته باشد ودر زمان قطعی برق شهر بتواند مدیریت صحیحی را بر روی مصرف کنندها انجام دهد . در ضمن با استفاده از کارت SNMP میتوان کلیه مشخصه های یو پی اس را کنترل نموده ودر صورت نیاز تغییر داد .

 

شرکت فیام صنعت با توجه به نیاز مشتری برای موارد خاص امادگی کامل برای ارایه محصولات یو پی اس با مارک های APC ساخت کشور آمریکا EXimPower ساخت کشور ایتالیا Power ساخت کشور تایوان وباتری با مارک های فیام (ّFiamm) ساخت کشور ایتالیا , long ساخت کشور تایوان و مارک های ABC و TOP Power  وOPTIMA ساخت کشور چین را اعلام میدارد.

 

 

 

15خصیصه بارز محصولات "EXIM POWER" به شرح زیر است

 

1.محدوده گسترده در درریافت برق ورودی  AC220± 30% در صد, که این امر موجب استفاده کمتر از باتری و انرژی ذخیره شده آن در افت و خیز برق شهر میشود و لذا یو پی اس لمکان ارایه برق مناسب از باتری در هنگام قطعی برق را برای مدت زمان طولانی تری دارد. در حالی که اکثر یو پی اس های داخل کشور محدوده ای در حوالی 220± 20% درصد را پشتیبانی می کنند.

2.محدوده گسترده دریافت فرکانس برق ورودی شهر –محدوده(40تا 70HZ) میباشد که قابلیت کارکرد با انواع ژنراتور و با فرکانسهای مختلف را به یو پی اس بدون استفاده از باتری را میدهد . در حالی که برای اکثر یو پی اس ها بازه پشتیبانی فرکانس محدوده کوچکتر 50±10% HZ است . در خارج از این محدوده یو پی اس از باتری خود استفاده میکند .وذخیره باتری زودتر تمام میشود .

  1. THDI کمتر از 5% که باعث میشود یو پی اس بتواند تقریبا باژنراتور توان معادل خود کار کند . این در حالی است که در اکثر یو پی اس های عرضه شده در کشور این میزان به حدی بالا است . که شرکت اکثرا از قید این مشخصه در کاتالوگ خود خود داری می کنند.

4.ضریب توان یو پی اس های شرکت فیام در عدد  0.8به صورت استاندارد و 0.9بصورت سفارشی تعبیه شده است اما در سایر محصولات تولیدی مانند اکثر یو پی اس های داخلی و خارجی عرضه شده در ایران   ضریب توان نهایتا عدد 0.7 میباشد که این امر موجب میشود تا مثلا در دستگاهی به توان 10KVA توانی معادل 1000 الی 2000 وات کمتر از دستگاههای شرکت فیام صنعت EXIM POWER در خروجی خود ارایه کند.

  1. جریان شارژ قوی در دستگاههای مجموعه فیام صنعت با برند EXIM POWER باعث شده است تا این دستگاها قابلیت کارکرد با باتری های آمپر بالا برای Backup های طولانی تر را داشته باشد همچنین شدت جریان های بالا وکنترل شده در شارژر باعث میشود تا باتری ها در مدت زمان کمتری نسبت به سایر یو پی اس های داخل کشور شارژ شوند .در بسیاری از یو پی اس ها این قابلیت با اضافه کردن یک شارژر در جعبه باتری بدست آمده است . این کار نه تنها به لحاظ استاندارد پذیرفته نیست بلکه عملا ولتاژ خطرناک برق شهر را به جایی که هیچ نصاب و یا تعمیر کاری فکر نمیکند (در درون جعبه باتری) می کشاند و خطر جانی برای تعمیر کار را چند برابر می کند . ضمن اینکه با کارکرد ورشارژ داخلی یوپی اس شارژبیرونی (درون جعبه باتری ) احتمال خطادر عملکرد هر یک از این دوشارژر اضافه میگردد و امکان متورم شدن باتری ها بسیار افزایش   می یابد .
  2. وجودقابلیت تنظیم ولتاژ خروجی در ولتاژ های 200-208-220-230و240 بصورت نرم افزاری در این یو پی اس ها که در بسیاری از موارد شبیه به آن این set کردن از پتاسیومتر هایی که بر روی برد یو پی اس وجود دارد توسط تکنسین های شرکت ارایه دهنده انجام میشود .

 

  1. سیستم فن هوشمند با چهار سرعت کاری به نسبت میزان کارکرد دستگاه میباشد.که باعث میشود حرارت داخلی یو پی اس تحت کنترل دقیق تر قرار گیرد. اما در سایر یو پی اس ها اکثرا سستم خنک کننده فن با یک سرعت یا نهایتا دو سرعت کار کنترل را انجام میدهد وتوان محدود تری دارد.

 

 

 

 

  1. طراحی بسیار مناسب (COMPACT DESIGN):

این یو پی اس بصورتی طراحی شده است که مناسب جهت نصب در محیط هایی است که با کمبود جا روبرو هستند. همینطور این سیستم دارای وزن کمتر نسبت به سایر یو پی اس ها ست و برای حمل و نقل از سهولت بیشتری برخوردار است .

  1. دارای دو بردDSP است که در اکثر ییو پی اس ها یک برد وجود دارد طبیعتا فرآیند تحلیل سیگنال دیجیتالی در مدل فیام صنعت بهتر پردازش میکند.
  2. این یو پی اس ها دارای حفاظت در برابر جریان بالا,اضافه بار ,اتصال کوتاه و اتصال معمولی,حفاظت در برابر رعدو برق و همینطور انواع شوک های شبکه از قبیل surge,sag و spike میباشد.

 

11.این یو پی اس ها دارای تکنولوژی HOT SWAPPALE BATTERY هستند یعنی در زمانی که برق شهر وجود دارد و در هنگام کار دستگاه در صورت نیاز بدون نیاز به قطع یو پی اس ویا قطع برق شهر امکان تعویض باتری یو پی اس وجود دارد.

در تمام این مدت یو پی اس با استفاده از بخش RECTIFIER خود برق ورودی را دریافت نموده وبا انجام عملیات dc سازی و سپس ac کردن آن

ولتاژی کاملا تثبیت شده و بدون نویز را با تلرانس و دقت 1% در اختیار مصرف کننده قرار میدهد.

  1. از انجاییکه snmp پروتکل ارتباط شبکه ای یو پی اس با اپراتور است

این شرکت با ارایه دادن snmp های تولید شرکت EXIM POWERتوانسته است ارتقاء پذیری بسیار بالایی بین این پروتکل ارتباطی و یو پی اس برقرار کند . واز انجایی که تنها دو شرکت دیگرeaton-megatech تولید کننده snmp در دنیا هستند فاکتور بسیار مهمی در ثابت کردن تکنولوژی بالا در محصولات شرکت EXIM POWER است

  1. این یو پی اس ها دارای قابلیت ارتقاء پذیری نرم افزاری هستند که باعث میشود شما با خرید یو پی اس در سالهای آتی UPDATE اخرین نرم افزارهای ان استفاده کنید ومطمان باشید که به هیچ وجه برای دسترسی بیشتر به سخت افزار جدیدتر نیاز ندارید .

14.قابلیت تحمل اضافه بار را تا 150 برابر ظرفیت را به مدت 1 دقیقه دارا ست و همینطور قابلیت تحمل اضافه ظرفیت بین 150تا 125 درصد را تا 10دقیقه داراست اما سایرین در این رنج راتا 1 دقیقه ساپورت میکنند.

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سیستم تامین برق بدون وقفه یو پی اس
سه شنبه 28 بهمن 1393 ساعت 12:21 | بازدید : 220 | نویسنده : یوپی اس یزد | ( نظرات )

یو پی اس ،باتری یو پی اس،فروش یو پی اس،یوپی اس،شرکت یو پی اس

 یو پی اس و تأمین برق بی وقفه

امروزه تقریبا" روشهای کم هزینه بسیاری را برای تامین سطح هایی ازحفاظت دربرابر مسائل برق شهربرای سیستمهای رایانه ای تان میتوانید بکار گیرید،هیچیک ازآنها نمیتوانند به خوبی یک دستگاه تامین برق اظطراری بدون وقفه (یو پی اس) سیستم شما را در قبال مشکلات برق شهر حفاظت کنند.
ایده هایی که در طراحی یو پی اس درنظر گرفته شده است ازنام آن کاملاً آشکاراست.علاوه برفیلترینگ ،افزایش و اصلاح کارآیی برق،مدارهای مخصوص و باتریهایی برای جلوگیری از آسیب دیدن کامپیوترشما درخلال قطع برق ویا ضعیف شدن آن درنظر گرفته شده است. این دستگاهها براساس نوع طراحی به نامهای مختلفی نامیده میشوند ولی تمامی آنها دررسته عمومی "پشتیبانی نیروی برق" قرار میگیرند.
زمانی یو پی اس ها به عنوان یک سیستم گران ارزیابی میشدند ولی اکنون کاملاً ارزان میباشند.در آن زمان من یو پی اس را فقط برای سیستمهایی پیشنهاد میکردم که واقعاً به آن نیاز دارند ولی الآن میتوانم بگویم هرکسی که ازکامپیوتربه هردلیلی استفاده میکند باید بطور جدی در مورد گرفتن یک ups فکر کند.اگر وقت شما برایتان ارزشمند است، یک یو پی اس با اولین باری که برق میرود یا نوسان پیدا میکند هزینه خود را میپردازد.
توجه :
برخی افراد یو پی اس  را با تلفظ سه حرف آن ادا میکنند یعنی "یو-پی-اس" مانند یوپی اس که نام یک شرکت پستی معروف است درحالیکه برخی آن را فقط بصورت یک کلمه "یوپس" تلفظ میکنند.من مورد اول را میپسندم. بنابراین دراین مقاله شما همیشه "یو-پی-اس" را به جای "یوپس" خواهید دید.
اخطار: من اطلاعاتی دریافت داشته ام که در مورد امکان سوختن تجهیزات و یا حتی ریسک ایمنی به عنوان نتیجه ای ازاتصال دستگاههای"محدود کننده ولتاژاضافی گذرا" (surge suppressor)به خروجی یو پی اس هشدارمیداد.
شما هرگزنباید این کاررابکنید تا مبادا یک شرایط مخاطره آمیزبوجود آید زیرا یوپی اس برای این کارطراحی نشده است (اصولاً نیازی به این کار نیست).
چکیده ای بر سیستم تامین برق بدون وقفه(یو پی اس) :
قبل ازوارد شدن به جزئیات کارکرداین سیستم، بد نیست که نگاه سریعی به ساختارآن بیندازیم. هدف اصلی یک دستگاه ups تهیه یک منبع بدون وقفه انرژی برای تجهیزی است که از آن محافطت میکند. این کار دقیقاً چگونه انجام میگیرد؟
دوشاخه یک وسیله الکترونیکی که به برق شهر(یا به کاهش دهنده تغییرات ولتاژی که به برق شهر متصل است) وصل میشود فقط ازیک منبع نیرواستفاده میکند.اگربرق شهرقطع شود،آن وسیله دراثرانقطاع الکتریسیته بسرعت خاموش میشود.یک یوپی اس این معادله را با فراهم نمودن دو منبع قدرت برای وسیله خود به هم میزند.
یو پی اس ها بگونه ای طراحی شده اند که همواره دو منبع انرژی وجود داشته باشد. یکی منبع انرژی اولیه (برق شهر) ودیگری منبعی که در صورت قطع منبع اول وارد مدارمیشود و به آن منبع ثانویه گفته میشود.
منبع برق شهر همواره منبع اولیه محسوب میشود وباتری موجود در یوپی اس منبع ثانویه میباشد. بسته به نوع یو پی اس گاهی اوقات سوییچی برای کنترل اینکه کدامیک از منابع نیرو درهرلحظه مورد استفاده قرارمیگیرند تعبیه شده است.این سوییچ به محض اینکه متوجه شود که منبع اولیه قطع شده است ازحالت اولیه به حالت ثانویه تغییرمیکند وزمانیکه منبع اولیه مجدداً وصل شد از حالت ثانویه به حالت اولیه بازمیگردد.

Untitled-1

البته برق شهر، متناوب است و کامپیوترشما ازبرق متناوب استفاده میکند اگرچه تمامی باتریها برق مستقیم تولید میکنند.بنابراین یک مدار بندی در تمام یو پی اس ها بکار رفته است که برق متناوب را به برق مستقیم تبدیل میکند تا بتوان باتری را شارژنمود.
همچنین وسیله ای بنام inverter نیز برای تبدیل برق مستقیم ذخیره شده در باتری به برق متناوب جهت راه اندازی دستگاه شما در تمام یوپی اس ها تعبیه شده است.
در برخی ازانواع یو پی اس ها یک مبدل بزرگ برق متناوب به مستقیم وجود دارد وinverter همواره نیروی لازم برای راه اندازی وسیله را تامین میکند وخود inverter انرژی لازم راازمنبع اولیه و ازطریق مبدل برق متناوب به مستقیم یا از باتری تامین میکند.
یو پی اس ها در انواع گوناگون و اندازه های متفاوت وجود دارند. اندازه قدرت یک یو پی اس راقبل ازهرچیز، اندازه باتریهای آن تعیین میکند.هر چه که باتریهای یک یوپی اس بزرگتر باشند تجهیز شما زمان بیشتری قبل از خاموش شدن کار خواهدکرد.
یوپی اس های بزرگترنه تنها تجهیز شما را برای زمان بیشتری روشن نگاه خواهند داشت بلکه میتوانند میزان کلی بیشتری ازانرژی برق را تامین کنند.
یو پی اس های مختلف دارای ویژگی های اضافی گوناگونی مانند سیگنال هشدار،نرم افزارکنترل کامپیوتر وهمچنین مداربندی پیشرفته جهت منبع برق متناوب میباشند.
یوپی اس های جدیدترهمچنین دارای یک ویژگی مخصوص جهت خاموش کردن کامپیوترشما درحالتیکه هردومنبع برق قطع شود  )برای جلوگیری ازایرادات احتمالی ناشی ازقطع ناگهانی برق برای سیستم کامپیوتر  میباشند.

خصوصیات و ویژگیهای یو پی اس :

پس از درک اصول اولیه عملکرد یک سیستم تامین انرژی بدون وقفه، شناخت انواع مختلف آن وآشنایی با اجزای مهم آن، اکنون درمورد برخی ازخصوصیات طراحی و ویژگیهای مختلف یک ups که باعث تفکیک آن ازانواع دیگریوپی اس میشود صحبت خواهیم کرد.
بعلاوه راجع به پارامترهای مهمی که توانایی و قابلیتهای یک یو پی اس را تعیین میکند بحث خواهیم نمود. بسیاری از عناوینی که دراین فصل مورد بحث قرارخواهد گرفت برای اخذ تصمیم در مورد انتخاب نوع واندازه مناسب یک یوپی اس برای کار شما مهم خواهد بود.

شرح باتری یو پی اس(باطری یوپی اس)

همانطو ر که در اجزای اصلی یو پی اس بدان اشاره شد  باطری یو پی اس نیز بعد ازمداراصلییوپی اس(ups) ،باتری یو پی اس یکی از اجزای مهم سیستم بو پی اس می باشدمیباشد که انرژی لازم را برای استفاده دستگاهی  که تحت پوشش یوپی  اس قرارمیگیرد فراهم میسازد. اندازه باتری یو پی اس برای تعیین اندازه یو پی اس ازهرچیزدیگری پر اهمیت تر استاست.همچنین اندازه باتری یو پی اس متناسب با انرژی ذخیره شده در دستگاه یوپی اس می باشد که دستگاه یو پی اس میتواند یک بارمشخص را تحت پوشش قراردهد. اکثرباتریهایی که در سیستم یوپی اس استفاده میشوند مشابه باتریهایی هستند که دراتومبیلها مورد استفاده قرارمیگیرند یعنی باتریهای سربی –اسیدی 12 ولت، اگرچهفرقهای مهمی نیز با یکدیگردارند. باتریهای اتومبیل نیروی الکتریسیته را با استفاده ازواکنش اسیدسولفوریک بر روی صفحات سربی که درمایع معلق است تولید میکنند، به همین دلیل به آنها باتریهای " معلق درمایع" میگویند. این قبیل باتریها برای استفاده در دستگاه یو پی اس مناسب نیستند زیرا این امکان وجود دارد که اسید ازمحفظه باتری به بیرون نشت کند وهمچنین هنگام شارژباتری ممکن است گازهیدروژن قابل اشتعال تولید شود که دریک محیط بسته میتواند خطرناک باشد.

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


یوپی اس و اینورتر غیرفعال آماده به کار
سه شنبه 28 بهمن 1393 ساعت 12:21 | بازدید : 211 | نویسنده : یوپی اس یزد | ( نظرات )

 

یوپی اس standby کم هزینه ترین  نوع یو پی اس  به حساب می آید. به طور کلی بیشتر افراد در اصل این دستگاه را جزو یو پی اس نمیدانند وآن را با اصطلاح  "تامین برق جانشین" می شناسند. اگرچه عده زیادی ازخریداران دربازارآنرا با اسم یو پی اس ارزیابی میکنند بالاخص زمانی که بحث بودجه ومعیار خرید مطرح میشود معمولاً ازاین یو پی اس استفاده میکنند.
این یو پی اس ها گاهی بنام offline ups نیز خوانده میشوند تا بتوان آنها را ازonline ups تمیز داد.
این یو پی اس  به نام استند بای نامیده میشود زیرامعمولاً باتری و اینورتر انرژی برق را به دستگاه نمیرسانند.شارژرباتری ازبرق شهربرای شارژباتری استفاده میکند و باتری و اینورتر درحالت آماده باش قراردارند تا زمانیکه به آنها احساس نیاز شود.
وقتی که برق شهر قطع میشود سوییچ انتقالی، مدار را روی منبع تامین ثانویه می اندازد و هنگامیکه برق شهروصل شد مجدداً به حالت قبل بازمیگردد.

Untitled-3

بااینکه این دستگاه کمترین محبوبیت را بین یو پی ا

س ها دارد ولی همچنان یک یو پی اس  است وکمک زیادی برای اغلب استفاده کنندگان میباشد.
گذشته از آن، اگر یوپی اس استندبای کارآیی نداشت، فروخته نمیشد.اگر چه برای یک حالت بحرانی مانند اتصال به یک سرور مهم معمولاً استفاده نمیشود.
هدف ازبکارگیری این یو پی اس  اینست که وقتی برق شهر قطع شد،اتصال به باتری خیلی سریع( ولی نه بلافاصله) انجام گیرد.برای انجام این سوییچینگ تاخیری درحدود کسری ازثانیه اتفاق می افتد که به آن زمان سوییچینگ یا زمان انتقال میگویند.
اگرچه بندرت ولی ممکن است که زمان سوییچینگ برای ادامه کارکرد بدون وقفه کامپیوترکافی نباشد.هرچند که این اتفاق معمولاً نمی افتد وهیچ خریداری از خرید این دستگاهها احساس ناراحتی نمیکند با این وجود شما باید زمان انتقال دستگاه را با زمان نگاهداری  یو پی اس  خود ( زمانی که به شما میگوید یو پی اس  مزبورچه زمانی قادراست ورودی خود را جداشده نگاهدارد قبل از اینکه کاملاً قطع شود) مقایسه کنید. اگرزمان انتقال بسیارکمتراززمان نگاهداری بود، ups احتمالاً برای شما کار خواهد کرد.
برخی ازمشکلات برق شهر مانند ولتاژ پایین آن، زمان نگاهداری ups را کاهش میدهد.
یو پی اس های standby معمولاً تا اندازه توان 1000 ولت آمپروجود دارند.
توجه: اگر از یو پی اس استند بای استفاده میکنید مطمئن شوید که وسیله شما دارای ویژگی محدود کننده ولتاژهای گذرای اضافی وهمچنین فیلترینگ مناسب برای مواقع لازم میباشد(همانطورکه دردیاگرام بالا نشان داده شده است) درغیر اینصورت درشرایط نرمال (برای مثال زمانی که شما قطعی برق را تجربه نکرده اید) سیستم شما بطورطبیعی مستقیماً به برق شهر متصل خواهد بود.

مشکلات برق شهر:
اگرشما تصمیم بگیرید که کامپیوترخود را مستقیماً به برق شهروصل کنید، منبع تغذیه داخلی آن با مشکلات متعددی مواجه خواهدشد.
بعضی ازاین مشکلات کوچک هستند و کامپیوترشما با آن کنارخواهدآمد درحالیکه برخی ازآنها ممکن است موجب ازدست دادن اطلاعات و حتی ایجاد عیوب دائمی برروی سیستم شما شوند.
دراین بخش نگاهی خواهیم داشت به مشکلات عمومی ومتداولی که برق ورودی شهر با آن دست به گریبان است.

حفاظت درمقابل مشکلات برق شهر:
شما میتوانید سطوح مختلفی ازحفاظت را درمقابل مشکلات برق برای سیستم کامپیوترخود جهت جلوگیری ازتخریب ویا ازدست دادن اطلاعات بکارگیرید. اصلاً جای تعجب نیست که هرچه بیشتر بپردازید، سطح حفاظتی بیشتری رابدست خواهید آورد (محدوده قیمت بین نزدیک صفرتا چندین میلیون ریال وحتی بیشترمیباشد)
این بخش نگاهی دارد به تعاریف قراردادی ومفاهیمی که دررابطه با حفاظت درمقابل برق شهربکاربرده میشوند. بعلاوه استفاده از یک انرژی پشتیبان مانند سیستم تامین انرژی بدون وقفه (یو پی اس) شما را قادرمیسازد که بربیشترمشکلات ناشی ازبرق شهرفائق آیید وهمچنین محافظت دربرابرقطع کلی برق رابدست آورید. (UPS ها نیز دراین بخش مورد بحث قرارمیگیرند)
نکته: مهمترین شکل حفاظت درمقابل مشکلات برق ورودی که اکثر مردم آن را نادیده میگیرند کشیدن پلاک کامپیوترازدوشاخه برق شهردرهنگام بروزمشکلات برق است. این بهترین نوع حفاظت است که هنوزعده کمی ازمردم درمورد آن فکرمیکنند

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


خصوصیات و ویژگیهای یو پی اس
سه شنبه 28 بهمن 1393 ساعت 12:18 | بازدید : 217 | نویسنده : یوپی اس یزد | ( نظرات )

پس از درک اصول اولیه عملکرد یک سیستم تامین انرژی بدون وقفه(یو پی اس)، شناخت انواع مختلف آن وآشنایی با اجزای مهم آن، اکنون درمورد برخی ازخصوصیات طراحی و ویژگیهای مختلف یک یو پی اس که باعث تفکیک آن ازانواع دیگر یو پی اس میشود صحبت خواهیم کرد.
بعلاوه راجع به پارامترهای مهمی که توانایی و قابلیتهای یک یو پی اس را تعیین میکند بحث خواهیم نمود. بسیاری از عناوینی که دراین فصل مورد بحث قرارخواهد گرفت برای اخذ تصمیم در مورد انتخاب نوع واندازه مناسب یک یو پی اس  برای کار شما مهم خواهد بود.
مشخصات فیزیکی:
دراین قسمت نگاهی اجمالی به مشخصات فیزیکی که معمولاً برای یک منبع تغذیه درنظرگرفته میشود خواهیم داشت. این مطالب شامل چگونگی قرارگیری یو پی اس وهمچنین مشخصات قطعات فیزیکی آن خواهدبود.

فاکتورشکل:
گهگاه شکل منبع تغذیه را معادل همان قابی درنظرمیگیرند که منبع تغذیه درون آن قرارداده شده است که عمومی ترین آن "microATX" میباشد.
باید دقت نمود که درواقع چنین فاکتورشکلی برای یک منبع تغذیه وجود ندارد ومنظور، یک منبع تغذیه SFX میباشد که معمولاً به آن یک سیستم  microATX اطلاق میشود.

ابعاد:
معمولاً پهنا (W)، عمق (D) و ارتفاع (H) میباشند که به اینچ یا میلیمترداده میشوند.(یک اینچ 25.4میلیمترمیباشد)
وزن:
وزن منبع تغذیه معمولاً به پوند یا کیلوگرم داده میشود که یک پوند 0.4536 کیلوگرم میباشد.
کانکتورهای بُرد اصلی :
تعداد و نوع کانکتورهایی است که بعنوان رابط منبع تغذیه وبُرد اصلی مورد استفاده قرارمیگیرند. معمولاً سازنده نمیگوید که این کانکتورها ازانواع AT ،ATX، SFX یا WTX  است بلکه ما باید ازمشخصات ضریب شکل وبا توجه به تعداد پین های هرکانکتور، نوع آنرا تشخیص دهیم. درطراحیATX  ،SFX وWTX اگرکانکتورهای اضافی ویا انتخابی وجود داشته باشد باید توسط سازنده مشخص شود.
کانکتورهای راه اندازی:
تعداد کانکتورهایی است که بعنوان یک تجهیزاستاندارد با منبع تغذیه ارائه میگردد. ممکن است بعضی ازآنها ازنوع بزرگ (شکلD) وبرخی دیگرازنوع کوچک (اتصال کوچک) باشند. منابع تغذیه بزرگ باکیفیت بالاترمعمولاً دارای کانکتورهای بیشتری میباشند.
مشخصات پنکه (Fan) :
به مشخصات fan منبع تغذیه قبل ازآنکه شما منبع تغذیه را خریداری کنید میگویند. برخی ازمشخصات فن معمولاً دربرگه مشخصات آورده میشود ولی خیلی ازآنها آورده نمیشود. مثلاً اکثرسازندگان بطورصریح نمیگویند که آیا فن های منابع تغذیه ATX به داخل منبع تغذیه میدمند یا به خارج آن. شما باید این را بامشاهده عملکرد فن بفهمید ویا ازسازنده بپرسید. برخی ازمشخصاتی را که ممکن است دربرگه مشخصات ببینید عبارتند از:
اندازه فن:  اندازه فن منبع تغذیه است که معمولاً به میلیمتر داده میشود. فن ها معمولاً به شکل مربع هستند واندازه داده شده ،طول ضلع مربع است. برخی اوقات ( نه معمولاً) اندازه ضخامت فن نیز داده میشود.
نوع یاتاقان فن: مشخص کننده اینکه آیا موتورفن ازیاتاقان غلتشی استفاده میکند یا نوع لغزشی .( بحث مربوط به فن های منابع تغذیه را ببینید تا متوجه شوید چرا این قضیه مهم است)
ولتاژ :  ولتاژی است که برای تغذیه فن مورد استفاده قرارمیگیرد. (اگر مقدارآن مشخص نشده بود، پیش فرض آن 12+ ولت میباشد )
ظرفیت:  بیانگرمیزان توانایی فن درجابجا کردن هوا میباشد و برحسب CFM (فوت مکعب دردقیقه) اندازه گیری میشود. هرچه این عدد بزرگتر باشد بهتراست و نشاندهنده اینست که فن قدرت سرد کنندگی بیشتری دارد.
فاکتور شکل:

فاکتور شکل یک قطعه ازیک تجهیزبه شکل عمومی و اندازه آن مربوط میشود. به لحاظ فنی صحبت درمورد فاکتورهای شکل یک یو پی اس  ممکن است دقیق نباشد زیرا یو پی اس ها معمولاً برخلاف بسیاری از وسایل وتجهیزات دیگردر اشکال ازپیش تعیین شده و استاندارد ساخته نمیشوند. دلیل اصلی آن اینست که یو پی اس  ها بزرگ میباشند، به عبارت دقیقتر هرچه باتری بیشتری در  یو پی اس قراربگیرد ظرفیت آن و درنتیجه اندازه آن بزرگتر خواهدشد. بنابراین هر ظرفیتی از ups دارای اندازه متفاوتی میباشد.
به هرحال اکثرups ها به لحاظ شکل به دودسته تقسیم میشوند: یو پی اس  منفرد و یو پی اس سوار شده درقفسه.
یو پی اس منفرد همانهایی هستند که معمولاً میبینیم. آنها درون قابی قرار گرفته اند وبرای این طراحی شده اند که روی زمین و درنزدیکی وسیله ای که آنرا تحت پوشش قرار میدهند گذارده شوند.
یو پی اس هایی که درقفسه سوارمیشوند، برای قرار گرفتن در محفظه های مخصوص میباشند و مختص استفاده برای کامپیوترهایی که درقفسه قرارمیگیرند، سخت افزارهای شبکه ای ودیگرتجهیزات میباشند.
همچنین این یو پی اس ها درصنایع و وسابل تجاری به دلیل کاهش در فضای اشغال شده کاربرد دارند.زیرا مولفه های آن را میتوان بصورت عمودی وتا ارتفاع زیاد روی هم قرار داد.دراینحالت اتصال بین تجهیزات نیزبدلیل نزدیک بودن به یکدیگر اغلب ساده تر انجام میگیرد.

Untitled-11

یکی از دغدغه های مدل قفسه ای موضوع تهویه آنهاست. باید دقت کرد که قفسه را بیش از گنجایش آن درمکانی که قادر به فراهم نمودن تهویه مناسب نباشد پرنکنیم.
مشخصات محیطی :
مشخصات محیطی به شرایطی اشاره میکند که تحت آن، منبع تغذیه بدون هیچ مشکلی کارکند.(دربعضی حالات ،شرایط محیطی که برای منبع تغذیه باید تامین شود حتی درحالتیکه دستگاه درانبارقراردارد)

محدوده دما جهت عملکرد مناسب:
این محدوده شامل کمترین وبیشترین مقدارقابل قبول دمای محیط برای یک منبع تغذیه درحال کارکردن است.(منظورازدمای محیط، دمای مکانی است که منبع تغذیه درآن کارمیکند نه دمای داخلی آن ). این دما بین صفر تا 40 درجه سانتیگراد (32 تا 104 درجه فارنهایت) درنظر گرفته میشود. بکارگیری منبع تغذیه، خارج ازاین محدوده دمایی ممکن است باعث آسیب دیدن دستگاه شود.
محدوده دما جهت انبارش:
این محدوده شامل کمترین وبیشترین مقدارقابل قبول دمای محیط برای یک منبع تغذیه انبارشده میباشد. معمولاً این دما محدوده بیشتری رانسبت به دمای عملکرد دستگاه پوشش میدهد. اگربه محدوده دمای انبارش درمشخصات دستگاه اشاره نشده بود به این معنا نیست که این قضیه برای سازنده مهم نبوده است. بپرسید و اگرپاسخ آنرا نیافتید ایمن ترین راه حل آنست که همان محدوده دمایی کارکرد دستگاه را برای انبارش درنظربگیرید.
اخطار:
زمانی که انبارش دردمای بسیارپایین انجام میشود لازم است که قبل ازاستفاده ازدستگاه، آنرا به محیط مربوطه آورده و مدتی صبر کنیم تا قطعات دستگاه با محیط اطراف به دمای تعادل برسند درغیر اینصورت ممکن است دراثرمیعان ناشی ازتغییرسریع درجه حرارت، دستگاه آسیب ببیند.
محدوده رطوبت: به بازه رطوبتی قابل قبول برای بکارگیری منبع تغذیه گفته میشود. این مقدارمیتواند بین 10% تا 90% رطوبت نسبی باشد. رطوبت بیش ازاین مقدارمیتواند تجهیزات کامپیوتررا خراب کند.
محدوده ارتفاع: برخی ازسازندگان، یک محدوده تعریف شده برای ارتفاعی که دستگاه درآن مورد استفاده قرارمیگیرد تعریف میکنند. این قضیه وقتی درنظرگرفته میشود که شما کامپیوترخویش را درون هواپیما میبرید یا با آن از کوه بالا میروید.
دمای محیط و توافق با شرایط محیطی :

یک عامل بحرانی برای طول عمرسخت افزارکامپیوتر،دمای اجزای تشکیل دهنده آن میباشد.اجزایی که دردمای بالا کار میکنند زود مستهلک میشوند وآنهایی که دمای بالا ندارند عمرشان خیلی بیشتراست. یکی ازروش های خنک نگاه داشتن اجزا استفاده از تجهیزات خنک کننده ورعایت سرمایش وتهویه است. دیگری فراهم نمودن شرایط محیطی مناسب برای سخت افزار میباشد. قانون عمومی دمای مناسب برای کامپیوترها این است که کامپیوتربطور معمول و متوسط درهمان دمایی کار کند که مردم دوست دارند در آن کار کنند.
درصحبت عام، دمای مناسب برای عملکرد صحیح یک کامپیوتر بین 15 تا 24 درجه سانتیگراد است که البته کمتراز15 درجه، نسبت به بیشتراز24 درجه ارجح می باشد. کارکردن یک کامپیوتردردمایی بیش از 30 درجه سانتیگراد، خنک کردن آن را بسیار مشکل می سازد.
بخاطرداشته باشید که دربرخی مشاغل، ترموستاتی وجود دارد که توسط یک تایمر، سیستم تهویه هوا را هنگام شب قطع می نماید. در این شرایط شاید لازم باشد اطمینان حاصل کنید که کامپیوترتان درتمام طول شب روشن نخواهد بود یا اینکه برای آن یک اتاق کامپیوتر مخصوص، با کنترل دمایی مستقل طراحی شده است.
غالب سخت افزارهای کامپیوترهنگامی که کارنمی کنند میتوانند دمایی بسیارپایینترازحد مجازو یا بالاترازحد مجازرا تحمل کنند. زمانی که شما تجهیزات را جابجا می کنید ویا آنها راانبار می نمایید نگرانی در مورد میزان دما بسیار کمتراززمانی است که آن تجهیزات مشغول کارهستند. اگرچه وقتی شما قطعه ای را که مدتها در معرض دمای بسیار پایین قرار گرفته است ناگهان روشن کنید ریسک از بین رفتن دائمی قطعه افزایش خواهد یافت. لازم است که تجهیزات بسیار سرد قبل ازبه کارگیری به تدریج به دمای لازم رسانیده شوند. این عمل را توافق با شرایط محیطی می نامیم.
اگرشما کامپیوتری را که دردمای بسیار پایین بوده است ناگهان به برق بزنید، بسیارسریع گرم خواهد شد، سریعترازآنکه اگرشما آن را روی میزی می گذاشتید به تدریج و درزمان مناسب گرم می شد.
تنش حرارتی یکی از دلایل عمده خرابی پیش ازموعد تجهیزات الکترونیکی می باشد.
بیشترین خطر تغییرات ناگهانی دما زمانی است که امکان میعان بوجود آید. حتما دید اید وقتی که یک آدم عینکی برای دقایقی درهوای سرد بیرون باشد و سپس ناگهان داخل اتاق گرم شود عینک وی چگونه مه خواهد گرفت). این اتفاقی است که کاملاً ممکن است برای یک تجهیز الکترونیکی بیفتد. معمولا اگر زمان کافی برای تبخیر شدن مایع ازروی تجهیزات نمناک به آنها داده شود موجب بروزهیچ مشکلی نخواهد شد ولی اگرصفحه هارد شما یا روی برد تغذیه رایانه زمانی که آن را بکارمی اندازید نمناک باشند وقوع تخریب تقریبا حتمی است.
هر چه تجهیزسردترباشد زمان بیشتری لازم است تا به دمای مناسب برسد. من شخصاً 12 ساعت برای روشن کردن دستگاهی که مدتی در محیط سرد با دمای بین 0 تا 10 درجه سانتیگراد بوده است صبر می کنم واگر دستگاه به دلایلی زیر نقطه انجماد بوده است، ترجیح میدهم که برای توافق محیطی دستگاه پیش از 24 ساعت آن را روشن نکنم.

رطوبت:

همانند آنچه که دربخش درجه حرارت بیان شد، کامپیوترها ترجیح میدهند که دررطوبت معتدل کارکنند. کامپیوترها به مقوله رطوبت مانند دما حساس نیستند ولی به هرحال ازرطوبت تاثیر میپذیرند. واضح است که کامپیوتر و رطوبت بایکدیگرمخلوط نمیشوند! شما باید کامپیوترخود راخشک نگاهدارید. به این معنا که آنرا ازمحلها واشیائی که ممکن است باعث مرطوب شدن آن شود دورنگاهدارید. بعنوان مثال، واضح است که نباید کامپیوترخود را در حمام یا آشپزخانه قراردهید.مثال دیگری که شاید واضح نباشد اینست که کامپیوترخود را نزدیک پنجره ای که زیاد بازوبسته میشود قرارندهید،مراقبت کنید که آشامیدنی وچیزهایی نظیرآن را درمجاورت pc قرارندهید زیرا ممکن است روی آن بریزد وموجب خسارت دیدن کامپیوتر شود.
تا آنجایی که به آب وهوا مربوط است استفاده از کامپیوتردر یک محیط مرطوب میتواند مشکل آفرین باشد ولی فقط اگرمحیط بشدت مرطوب باشد. چند شب وروزگرم اهمیت ندارد ولی استفاده ازکامپیوتردریک محیط باران زای استوایی مقوله ای کاملاً متفاوت است. رطوبت باعث خوردگی میشود وریسک ایجاد میعان را که میتواند باعث تخریب کامپیوترشود بالا میبرد.همچنین باعث میشود که سرد کردن کامپیوتربسیارمشکل گردد.
ازطرف دیگرهوای بسیارخشک نیزمیتواند به دو طریق مشکل سازباشد.اول اینکه مقدارالکتریسیته ساکن موجود درفضا رابیشترمیکند که میتواند احتمال تخلیه الکتریکی را بیشتر کند ودوم اینکه سرعت فرسوده شدن اجزایی را که درطول زمان خشک میشوند (مانند لاستیکهای چرخنده درپرینترهای لیزری) افزایش میدهد.
بالاخره رطوبت، مشکلات ناشی ازتغییرسریع آب و هوا را بیشتر میکند (انتقال از یک محیط سرد به یک محیط گرم میتواند موجب میعان شود) به همین خاطر است که قبل از روشن کردن کامپیوترباید صبرکرد تا به دمای محیط برسد. واضح است که اگرمحیط گرم، یک محیط مرطوب نیز باشد، احتمال میعان افزایش خواهد یافت.

محیط کثیف (محیط غبارآلود):
بهترین عملکرد کامپیوترزمانی است که در یک محیط تمیزمورد استفاده قرارگیرد وهمچنین وقتی که بطورمرتب تمیزشود.
اکثرمنازل وادارات به اندازه کافی تمیزهستند که یک کامپیوترنیازبه کارخاصی غیرازتمیز کردن مرتب به عنوان بخشی از کارهای معمول جهت پیشگیری ازآسیب دیدن ندارد اگرچه محیطهای صنعتی میتوانند موجب خسارت شدید به کامپیوترها شوند.
یادم می آید که زمانی یک کامپیوتر قدیمی وازکارافتاده را ازیک کارگاه که درآن عملیات سوراخکاری و پودرکردن چدن بطور روزانه، سالهای سال انجام میشد جابجا میکردم. وقتی که درpc رابازکردم تمام سطوح داخلی آن با غبارکربن پوشانده شده بود وزمانی که برخلاف میل باطنی، هارد ازکارافتاده آن را گشودم مشابه همان غبارسراسرهارد را پوشانده بود. مشخص است که با گردش هارد تمام سطح دیسک ازدوده پوشانده شده بود وجای تعجب نبود که آن هارد دیگرکارنمیکرد.
کامپیوترهایی که برای استفاده درمحیط های کثیف درنظرگرفته میشوند باید محافظت شده و اغلب تمیزشوند. یک راه ساده پیشگیری، استفاده ازتمیز کننده های هوا دراتاقی است که کامپیوترواقع شده است. همچنین جعبه های(case) مخصوص برای سخت افزارهای کامپیوترونیزمحفظه های مخصوص نگاهداریcase  برای کامپیوترهایی که قراراست درمحیطهای صنعتی استفاده شوند طراحی شده است تا درمقابل خرابی ناشی ازآلودگی محیط حفاظت شوند. بطورمعمول صاحبان کامپیوترفقط باید بخاطرداشته باشند که کامپیوترخود راهرازچند گاه تمیزکنند ومطمئن باشند که مشکلی برای آن پیش نخواهد آمد.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نکات مهم در ارتباط با محل نصب یو پی اس .U.P.S یو پی اس
سه شنبه 28 بهمن 1393 ساعت 12:2 | بازدید : 416 | نویسنده : یوپی اس یزد | ( نظرات )

محل نصب یو پی اس :

1- محل نصب می بایست تمیز و عاری ازگرد و غبار باشد . از آنجایی که کانکتورهای الکتریکی بکار رفته در دستگاههای UPS و ادوات الکترو مکانیک نظیر فن و کلیدهای گردان و... نسبت به گرد و غبار حساس هستند می بایست محل نصب عاری از گرد و غبار باشد . همچنین این گرد و غبار پس از قرار گرفتن برروی ادوات قدرت از تبادل حرارتی آنها کاسته ودر نتیجه طول عمر آنها را کاهش خواهد داد.
2- بهتر است UPS را در محل کاملاً افقی قرار دهید . همچنین از استحکام مکانیکی محل نصب UPS و عدم احتمال سقوط آن اطمینان حاصل کنید .
3- دراطراف دستگاه UPS ، سوراخهایی جهت تهویه هوا در نظر گرفته شده است بنایراین می بایست حداقل فاصله ادوات مجاور برای دستگاههای تا 5KVA ، 20cm و برای دستگاههای با توان بین 5KVA تا 15 KVA ، 40cm و برای دستگاههای بزرگتر 80cm در نظر گرفته شود .
4- UPS را در محل های مرطوب یا محلی که احتمال ریختن مایعات برروی آن وجود دارد نصب نکنید .
5-UPS در محلی نصب گردد که دمای آن کمتر از C ْْ40 و باتریها در محلی نصب شود که دمای آن کمتر از C ْْ30 باشد برای دستگاههای دارای باتری داخلی دمای محیط بایستی کمتراز C ْْ30 باشد . در صورت عدم رعایت محدوده دمایی فوق عمر دستگاه و باتری به شدت کاهش می یابد .
6- اگر UPS در محیط دارای رطوبت انتقالی از زمین نصب میشود (همچون مناطق شمالی و یا جنوبی کشور ) محل نصب بایستی دارای ارتفاع حداقل 30cm (دارای پایه) از سطح زمین باشد .
7- از قراردادن هر گونه شیئ بر روی UPS خودداری کنید . قراردادن شیئ خارجی ، تبادل حرارتی بین UPS و محیط را کاهش و طول عمر دستگاه و باتری را کاهش خواهد داد .
8- در هنگام نظافت دستگاه UPS دقت کنید کلیدهای روشن ، خاموش ، تست و دیگر کلید و فیوزهای جلو و پشت دستگاه بصورت تصادفی از حالت نرمال خود خارج نشوند .
9- سیم کشی دستگاههای مصرف کننده توسط افراد مجرب و بصورت جداگانه برای هر UPS انجام شود.
10-از آنجایی که داخل دستگاه UPS ولتاژهای مختلفی که برای انسان خطرناک یا مضر هستند وجود دارد از باز کردن درب دستگاه جداً خودداری کنید و در صورت نیاز به سرویس با فروشنده و یا تعمیرکار مجرب دستگاه تماس بگیرید .
11-دقت کنید به خروجی دستگاه UPS ، پرینتر لیزری ، پرینترهای سوزنی A3 ، کولر گازی ، پول شمار ، مهتابی ، جاروبرقی ، سماور یا کتری برقی و بصورت کلی دستگاههای دارای مصرف بالا وصل نشود .
12- از دست زدن به فیوز و کلیدهای داخل تابلوی UPS خودداری کنید . دقت کنید درب تابلوی UPS همواره بسته و دسترسی به داخل تابلو فقط توسط افراد واجد صلاحیت امکان پذیر باشد .

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خدمات و اطلاعات کامل یو پی اس در یزد و آدرس upsyazd.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 80
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 3
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 3
:: بازدید ماه : 13
:: بازدید سال : 512
:: بازدید کلی : 8823