اطلاعات کامل در رابطه با خرید و فروش انواع یو پی اس با برندهای ایرانی، اروپایی و آمریکایی
کارت SNMP
یک شنبه 7 شهريور 1395 ساعت 11:37 | بازدید : 173 | نویسنده : یوپی اس یزد | ( نظرات )

کارت SNMP یو پی اس را مستقیما به شبکه کامپیوتری وصل می کند ، به صورتی که یو پی اس به یکی از دستگاههای متصل به شبکه تبدیل می شود .

معمولا کارت SNMP بین پورت ارتباطی سریال یو پی اس و شبکه کامپیوتری قرار می گیرد . اگرچه کارتهای موجود در بازار می توانند به عنوان رابط بین کنتاکتهای بدون پتانسیل یو پی اس و شبکه نیز در نظر گرفته شوند . این کارتها اطلاعات حاصل از کنتاکتها را به فرم مناسبی تبدیل می کنند تا توسط سایر دستگاههای شبکه نیز قابل دریافت باشند .

آیا امکان تنظیم پارامترهای UPS وجود دارد؟

لازم به ذکر است که در بعضی از UPS ها امکان تنظیم ولتاژ خروجی ، ولتاژ باتری و ولتــاژ مسیر by pass به صورت نرم افزاری و از روی پنل جلوی یو پی اس امکان پذیر می باشد و در بیشتر UPS ها این تنظیمات ممکن است توسط پتانسیومتر و از روی بردهای کنترولر و یا به صورت سخت افزاری با تعویض یک سری قطعات امکان پذیر می باشد که در مورد دوم معمولا این کار توسط سازندگان و یا تکنسین های مجرب صورت می گیرد و بهتر است توسط خریداران به هچ عنوان صورت نگیرد .

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


استابلایزر
چهار شنبه 13 مرداد 1395 ساعت 14:33 | بازدید : 152 | نویسنده : یوپی اس یزد | ( نظرات )

استابلایزر، سیستم تنظیم و تثبیت کننده ولتاژ است که در صورت افت، نوسان و یا هر گونه تداخل در شبکه  آن را به سرعت تشخیص داده و بصورت اتوماتیک رفع می نماید. عملکرد این دستگاه بدون سر و صدا بوده و از تکنولوژی روز دنیا (Servo. SYS) از نوع استوانه ای بهره مند است.

استابلایزر ها بر اساس تغییر تعداد دور سیم پیچ بر روی هسته های استوانه ای عملیات اصلاح را انجام می دهند.دستاوردهای همچون پیوستگی خطی و سینوسی کامل بودن و هماهنگی فازها جزء خصوصیات این دستگاه ها می باشد.
مکانیزم کنترل در این دستگاهها در یک نوع دیجیتال می باشد بالا بودن توان ، راندمان ، دقت و کیفیت کنترل شده ولتاژ خروجی جزو خصوصیات مهم این دستگاه ها می باشد.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


یوپی اسonline
سه شنبه 12 مرداد 1395 ساعت 11:43 | بازدید : 156 | نویسنده : یوپی اس یزد | ( نظرات )
نکته:Online در زبان انگلیسی به معنی متصل به خط می باشد که برای جلوگیری از اشتباه، استانداردها خواسته اند که حتی الامکان از این لفظ استفاده نشود. با توجه به اینکه در زبان فارسی در این مورد هیچ اشتباهی پدید نمی آید برای جلوگیری از تشویش ذهن ما همچنان از لفظ online استفاده می کنیم.
این یوپی اس (ups) که گاهی بنام تبدیل مضاعف(double conversion)  نیز نامیده میشود، بهترین نوعی نیست که شما میتوانید خریداری نمایید، زیرا با پیشرفت یوپی اس های Line-Interactive و با توجه به بازده پایین ups های Online نسبت به آنها، امروزه بسیاری از مردم علاقه خود را به این نوع یوپی اس از دست داده اند. جالب اینکه این ups درعین تشابه بسیار زیاد به standby ups که ارزانترین یوپی اس است عملکردی کاملاً متفاوت با آن دارد. تشابه از این بابت که این یوپی اس (ups) نیز همان دو منبع انرژی را دارد و کاملاً متفاوت از این بابت که در این ups سوییچ انتقال برای قطعی در خروجی اینورتر در مواقع اضطراری برگردانده شده است.
 
online ups
این شکل یک طرح شماتیک از online ups است و ممکن است مدلهای دیگری هم موجود باشد. همانطور که ملاحظه میکنید این دیاگرام کاملاً مشابه standby ups میباشد غیر از اینکه مسیرهای منابع اولیه و ثانویه نیرو عوض شده اند. در اینجا باتری منبع اولیه انرژی میباشد
 
 
در شرایط عادی این ups از باتری و اینورتر مربوطه استفاده میکند در حالیکه خط نیرو، شارژر باتری را تغذیه میکند. به همین دلیل است که این ups گاهی بنام double conversion و یا یو-پی-اس آن-لاین با تبدیل مضاعف (دوگانه) نامیده میشود. حاصل این طرح اینست که در شرایط قطع ناگهانی برق، هیچ زمان انتقالی مشاهده نخواهد شد. زیرا در شرایط قطع برق، اینورتر (و بار مربوطه) به کار خود ادامه خواهد داد و فقط شارژر باتری از کار خواهد افتاد.
در قبال قطع برق، عکس العمل کامپیوتر و یا لپ تاپی که انرژی خود را از یک online ups دریافت میکنند مشخص است. آنها بدون وقفه به کار خود ادامه میدهند. تنها اتفاقی که می افتد اینست که باتری تضعیف میشود زیرا در این حالت شارژری برای شارژ آن وجود ندارد. ممکن است شما ازخود بپرسید وقتی که همیشه از باتری استفاده میکنیم پس دلیل وجود مسیری برای سوییچ انتقال (مسیری که در دیاگرام بالا با نقطه چین نمایش داده شده است) چیست؟ پاسخ اینست که این مسیر پشتیبانی لازم را برای مواقعی که اینورتر از کار می افتد و یا در اثر برخی مشکلات داخلی در کار آن وقفه حاصل میشود، فراهم مینماید. هر چند غیر معمول است ولی به هر حال این اتفاق ممکن است بیفتد و در این حالت، سیستم به مسیر شامل محدود کننده ولتاژهای اضافی و فیلتر، سوییچ خواهد شد. در این حالت
"زمان انتقال" دوباره موضوعیت پیدا خواهد کرد دقیقاً مانند حالتی که یک یو-پی-اس استندبای در مقابل قطع برق عکس العمل نشان میدهد. البته باید دقت کرد که قطع برق بسیار متداولتر از قطع ups میباشد. دیگر مزیت اصلی استفاده از باتری در بیشتر زمانها اینست که فرآیند تبدیل مضاعف ( (double conversionانرژی خروجی را بطور کامل از انرژی ورودی جدا میکند. هر اغتشاش و کثیفی احتمالی (غیر از مولفه های DC و برخی از پارازیت های معمول که فقط در یوپی اس های بدون ترانسفورماتور اتفاق می افتد) که از برق شهر وارد شود فقط بر روی شارژر باتری تاثیر میگذارد نه بر روی خروجی های ups.
اگر چه ممکن است از روی دیاگرام بالا مشخص باشد که یو-پی-اس های آن-لاین و استندبای دارای مولفه های مشابهی میباشند ولی باید دقت نمود که تفاوت عمده ای در طراحی شارژرها و اینورترهایی که معمولاً هیچ کاری انجام نمیدهند و ممکن است فقط در هر ماه به مدت چند دقیقه بکار بیفتند با آنهاییکه هر روز 24 ساعت کامل روشن هستند تا عمر آنها به پایان برسد وجود دارد. تفکر مهندسی و افزایش اندازه و کیفیت مولفه های ترکیب شده در ساخت یک online ups باعث افزایش قیمت قابل توجه این ups ها نسبت به بقیه انواع آن میشود. این ups ها معمولاً برای سرورهای بزرگ و همچنین پشتیبانی از قطعات تجهیزات مراکز داده پردازی بکار میروند. معمولاً این ups ها از اندازه قدرت 5000 ولت-آمپر تا صدها و هزاران ولت-آمپر و حتی بزرگتر موجود میباشند.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


اطلاعات تکممیلی در مورد یوپی اس
دو شنبه 11 مرداد 1395 ساعت 14:41 | بازدید : 131 | نویسنده : یوپی اس یزد | ( نظرات )

یو پی اس برگرفته از کلمات Uninterruptable Power System به معنی سیستم مولد برق بدون وقفه می باشد و همانطور که کلمات ذکر شده مشخص است وظیفه ی این نوع دستگاه :
1- اصلاح برق با کیفیت بهینه است
2- و همچنین وظیفه دیگر آن پشتیبانی کردن منبع برق در زمان قطع برق شهری می باشد

اولین وظیفه ی یو پی اس بهیه سازی شرایطی است که توسط اعواج یا همان نویز ( (nois ایجاد میشود. طبق مطالعات انجام شده بدست شرکت آی بی ام ( IBM ) لپ تاپ ها و کامپیوترهای خانگی در ایالات متحده میانگین در هر ماه 128 بار این سیستم ها تحت تاثیر مشکلات ناشی از برق شهری بوده. این نوع اختلالات که در بین آنها ولتاژهای اضافی و ولتاژ های لحظه ای منجر به آسیب رسانی به سخت افزار سیستم میشود و نوع اختلال کاهش لحظه ای ولتاژ و قطعی برق باعث حذف یا اسیب رسیدن به داده ها میشود.
با این دیدگاه منشأ 48.5% از عوامل از بین رفتن داده ها و دیتاها به علت اختلالات موجود در برق شهر می باشد.واضح است که این مشکلات در ایران درصد بالاتری را به خود اختصاص داده است.پس بعنوان یکی از عمده وظیفه دستگاه یو پی اس UPS باید در حالت وجود هرگونه اختلال و مشکل در برق شهر نسبت به اصلاح آن و حذف مشکلات ناشی از برق شهر اقدام نماید.به یاد داشته باشیدکه عمده این مشکلات خارج ازحیطه مصرف کننده کامپیوتر بوده و عملا” حذف آن مکان پذیر نمی باشد.مانندعواملی چون دوری یا نزدیکی مصرف کننده به پست های توزیع , وجود مصرف کننده هایی نظیر آسانسور,کولر گازی,دستگاه فتوکپی هم فاز با برق یو پی اسUPS, وجود دستگاههای صنعتی نظیر ماشین های تراش ماشین های پرس… در کارخانجات هم مکان و یا مجاور, بکارگیری ابزار و ادوات برقی نظیر دریل در محل ومکان استفاده از کامپیوتر و یا مصرف کننده هائی با منابع تغذیه سوئیچینگ در مکان استفاده از کامپیوتر که در آخر ما را به استفاده از UPSرهنمون می سازد.

در مورد وظیفه دوم ذکر شده برای یو پی اس, این دستگاه باید بعنوان تامیین کننده برق در زمان قطعی برق ایفای نقش کند . از آنجا که در زمان های مختلفی در کشور مشکلات خاموشی برق در مقابل دیگر عوامل موجود در شبکه برقی کشور نقش مهمتری ایفا میکند , این تصور نادرست ایجاد شده است که یو پی اس 
UPS ) منحصرا” در نبود برق شهر باید مورد استفاده قرار گیرد. در هر صورت امروزه کامپیوتر و سیستم های کامپیوتری در کشورمان نقشی پراهمیت تر از یک واژه پرداز در سازمان را ایفاء می نمایند و به سمت سیستمهای on-line تغییر جهت داده اند و در اینحال قطع برق حتی برای لحظاتی کوتاه هم خوشایند این گونه از سیستمها نمی باشد و ضرورت استفاده از مولد برق بدون وقفه یوپی اس را چندین برابر می نماید.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


فرق بین یو پی اس ها و اینورتر
چهار شنبه 30 تير 1395 ساعت 12:55 | بازدید : 163 | نویسنده : یوپی اس یزد | ( نظرات )

برای ابزارها و وسایل الکترونیکی غیرممکن است که در صورت عدم وجود الکتریسیته به راحتی کار کنند. حتی وجود نوسانات در این دستگاه‌ها منجر به صدمات شدید در آنها می‌شود. بنابراین، به منظور محافظت کردن از مدارات داخلی لازم است که منبع تغذیه‌ای پایدار و بدون نوسان که به صورت ایده‌آل پایان‌ناپذیر باشد را در اختیار داشته باشیم. منابع تغذیه به دلیل بعضی از تغییرات تکنیکی و محیطی قطع می‌شوند و یا دچار وقفه‌های نامنظم زمانی می‌شوند. در این هنگام است که به منبع تغذیه‌ای نیاز پیدا می‌کنیم که مبتنی بر باتری باشد و بتواند دستگاه را در مدت زمان قابل توجهی تغذیه کند. دو روش که به طور گسترده شناخته شده هستند و برای پشتیبانی توان مبتنی بر باتری به کار برده می‌شوند عبارتند از استفاده از یو پی اسو اینورتر.

برای مشتری نهایی یو پی اس برای کامپیوتر و تجهیزات جانبی آن ارجحیت دارد در حالیکه از اینورترها برای پشتیبانی لوازم خانگی نظیر لامپ‌های الکترونی، بادبزن‌ها (پنکه‌ها)، کولرها، تلویزیون و … استفاده می‌شود. در این مقاله تفاوتهای تکنیکی و تجاری بین یوپی‌اس و اینورتر که دو تکنولوژی مربوط به پشتیبانی هستند با جزئیات آورده شده‌اند.

۱- رمزگشایی نام‌ها:

یو پی اس (UPS) که مخفف منبع تغذیه‌ی برق بدون وقفه (Uninterruptible Power Supply)  است یک مدار (دستگاه) الکتریکی می‌باشد که بلافاصله و بدون وقفه از منبع تغذیه یک وسیله پشتیبانی می‌کند. ابزارها و وسایل باید به طور مداوم کار کنند و بی‌وقفه به عملکرد خود ادامه بدهند تا آسیبی به آنها نرسد. از طرف دیگر، اینورتر مداری است که AC را به DC تبدیل و در باتری ذخیره می‌کند. هنگامی که منبع تغذیه از کار می‌افتد توان DC دوباره به AC تبدیل شده و به وسیله‌ی الکترونیکی مربوطه منتقل می‌شود.

۲- اصول و نحوه‌ی عملکرد:

اینورتر توان DC را تبدیل می‌کند (در باتری ذخیره می‌شود) تا نیازهای مربوط به ابزارها و وسایل برآورده شوند. اینورتر از رله‌ها و حسگرها برای تشخیص زمان استفاده از توان DC استفاده می‌کند و در صورت عدم نیاز باتری را برای توان DC شارژ می‌کند.

یوپی‌اس وظیفه‌ای مشابه با منبع تغذیه را انجام می‌دهد و برای فراهم کردن توان تقریباً مانند اینورتر عمل می‌کند. ولی، یوپی‌اس سطح ولتاژ ورودی را کنترل کرده و آن را برحسب تنظیمات ولتاژ پردازش می‌کند.

۳- زمان تبدیل:

زمان تبدیل عبارتست از زمان کلی که سیستم پشتیبانی باتری صرف می‌کند تا بعد از قطع شدن الکتریسیته منبع تغذیه را پشتیبانی کند. یوپی‌اس در حدود ۱۰ تا ۱۵ هزارم ثانیه را صرف می‌کند در حالیکه این زمان برای اینورتر ۵۰۰ میلیونیوم ثانیه است. با وجود اینکه تأخیرهای موجود در هر دوی این دستگاه‌ها ظاهری و اسمی هستند و تا جایی که ممکن است به حداقل رسیده‌اند ولی در ابزار و تجهیزاتی که نسبت به توان حساس هستند اینورتر بهتر عمل می‌کند.

۴- توان ورودی مورد نیاز:

در مقام مقایسه، اینورتر نسبت به یوپی‌اس دامنه‌ی وسیع‌تری از توان ورودی را دارا می‌باشد. اینورتر در حدود ۱۷۰ تا V270 از AC را مصرف می‌کند در حالیکه یوپی‌اس در ۲۴۰ تا V270 از AC کار می‌کند.

۵- انواع:

اینورتر را می‌توان به سه نوع دسته‌بندی کرد: (a) موج مربعی، (b) شبه‌موج، (c) موج سینوسی، همانگونه که از این نام‌ها پیداست اینورترها براساس نوع و شکل موج ایجاد شده طبقه‌بندی شده‌اند.

یوپی‌اس‌ها به سه نوع طبقه‌بندی شده‌اند: (a) یوپی‌اس offline، (b) یوپی‌اس online و (c) یوپی‌اس Line-interactive

۶- نوسانات ولتاژ:

در عین حال که نوسانات ولتاژ در منبع ورودی را می‌توان توسط ابزار و تجهیزات تنظیم کرد، مطلوب است که ولتاژهای خروجی تا حد امکان بدون تغییر و نوسان باشند. یوپی‌اس در تنظیم کردن و هموارسازی خروجی‌های ولتاژ در مقایسه با اینورتر بهتر عمل می‌کند.

۷- پیچیدگی مدارات:

مدار یوپی‌اس نسبت به مدار اینورتر بسیار پیچیده‌تر است. دلیل این امر انتظاراتی است که در مورد خروجی با کیفیت بالا و نیز کم شدن تأخیر در مدار از یوپی‌اس داریم.

۸- هزینه:

وجود مدار بسیار پیچیده همراه با عملکرد سریع موجب شده‌اند یوپی‌اس نسبت به اینورتر گران قیمت‌تر باشد.

۹- معایب:

معایب اصلی و عمده‌ی اینورتر شامل نوسانات بیشتر در خروجی توان، تأخیر زیادتر و مداری با کیفیت پایین‌تر هستند. اما از طرف دیگر یو پی اس گران‌تر است. این مسئله موجب محدود شدن کاربرد گسترده‌ی آن برای ابزار و تجهیزات شده است.

اینورترها بیشتر برای ابزارها و وسایل الکتریکی غیرتخصصی که عملکرد آنها تحت تأثیر تأخیرهای طولانی در منبع تغذیه قرار ندارد ارجحیت دارند. یوپی‌اس‌ها برای دستگاه‌هایی نظیر کامپیوترها، سرورها و ایستگاه‌های کار که وظایف مهم و اساسی را بر عهده دارند و نمی‌توانند تأخیر در منبع تغذیه را تحمل کنند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

جالب توجه است که انواع جدید از اینورها نظیر اینورتر موج سینوسی خالص (محض) نوسانات کمتری دارند و تأخیر در ولتاژهای خروجی آنها کاهش یافته است. با وجود اینکه یو پی اس ها ابزاری اقتصادی برای پشتیبانی توان بوده‌اند ولی به تدریج اهمیت آنها کمتر شده و به آهستگی در حال از دست دادن سهم خود در بازار هستند.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


باتری های یو پی اس یا همان سیلد لید اسید
دو شنبه 28 تير 1395 ساعت 17:23 | بازدید : 242 | نویسنده : یوپی اس یزد | ( نظرات )

شرکت ایران باتری در جهت نیاز سریع و مستمر هموطنان عزیز به باتری های یو پی اس یا همان سیلد لید اسید وباتری های صنعتی از جمله باتری نیکل کادمیوم و سرب اسیدی ، در سال ۱۳۹۱ پایه ریزی و تاسیس گردید.
خدمات ارائه شده توسط ایران باتری به سرعت درحال پیشرفت بوده و تقریبا برای کلیه بازارهای موجود محصولی را جهت ارائه با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت دارد.
ما در مجموعه ایران باتری کوشیده ایم طیف وسیعی از بدنه های موجود باتری یو پی اس که بتواند خواسته های مشتریان را از لحاظ کیفیت و خدمات رسانی به بهترین نحو ممکن برآورده سازد جمع آوری بنمائیم و بزرگترین انگیزه ما این است که با ارائه نمودن بالاترین سطح خدمات در سراسر ایران به کلیه مشتریان بخشی از نیازهای بازار ایران را تامین نمائیم.
به دلیل وارد نمودن اکثر برند های ارائه شده توسط ایران باتری ما توانسته ایم که قیمت های موجود را به حداقل رسانده و به دلیل داشتن نمایندگی های فروش در استان های ایران سرعت فرمان رسانی را به حداقل زمان ممکن ارتقاء ببخشیم.
باتری های ارائه گردیده توسط این مجموعه،دارای استاندارد های بین المللی بوده و قبل از ارسال توسط کارشناسان این شرکت به صورت کامل تست گردیده و از هر لحاظ بررسی کامل می گردند.
ما بر این باور هستیم که بتوانیم نیاز شما مشتری گرامی را در زمینه محصولاتی قبیل باطری یو پی اس را برآورده ساخته و رضایت شما را به ارمغان بیاوریم.

کلمات کلیدی: باتری یو پی اس ، باطری یو پی اس ، قیمت باطری یو پی اس ، باطري يو پي اس نارادا ، باطری یو پی اس فاراتل ، باطری یو پی اس فیام ، باطری یو پی اس سان لایت، باطری یو پی اس هیتاکو ، باطری یو پی اس apc ،باطری یو پی اس پاناسونیک ، فروش باتری یو پی اس

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


انواع تریستورها در الکترونیک صنعتی
یک شنبه 27 تير 1395 ساعت 14:36 | بازدید : 218 | نویسنده : یوپی اس یزد | ( نظرات )

هنوز هم در الکترونیک صنعتی در کاربردهای ولتاژ بالا و جریان بالا از تریستورها استفاده میکنیم.انواع جدیدی از تریستورها ساخته شده که عبارتند از:

۱-Phase Control Thyristors (SCRs)
۲-Fast Switching Thyristors (SCRs)
۳-Gate Turn-off Thyristors (GTOs)
۴-Bidirectional Triode Thyristors (TRIACs)
۵-Reverse Conducting Thyristors (RCTs)
۶-Static Induction Thyristors (SITHs)
۷-Light Activated Silicon Controlled Rectifiers (LASCRs)
۸-FET Controlled Thyristors (FET-CTHs)
۹-MOS Controlled Thyristors (MCTs)
۱- در این تریستورها سرعت سوئیچ پایین بوده و در حدود ۵۰ تا ۱۰۰ میکرو ثانیه است.این تریستورها کاربردهای عمومی مثل کنترل زاویه فاز یا یکسوکننده ای کنترل شده را دارند.
معمولا هم با کموتاسیون طبیعی خاموش میشوند.
۲- در این نوع از تریستورها سرعت سوئیچ از ۵ تا ۵۰ میکرو ثانیه است و کموتاسیون اجباری دارند.هرجایی که نیاز به سرعت بالا در قطع و وصل باشد مثل اینورترها و یکسوکننده های دو جهته میتوان از آنها استفاده کرد.
۳- این نوع از تریستورها با اعمال یک پالس مثبت به گیتشان روشن میشوند و با اعمال یک پالس منفی به گیتشان خاموش خواهند شد.به دلیل به وجود آمدن یک ناحیه خاص در پیوند قطعات pوnاین المان در حین سوئیچ شدن از حالت صفر به یک سرعت سوئیچش کمی کاهش می یابد.
بهترین مزیت GTO نداشتن مدار کموتاسیون و در نتیجه حذف نویزهای اضافی این مدارات است.
۴- همان ترایاک است که در دو جهت میتواند عمل هدایت را با تحریک گیتش انجام دهد.

۵- یک تریستور است که مانند شکل زیر یک دیود به صورت موازی با آن قرار گرفته است.

این نوع تریستور در مدارهای چاپر و اینورتر کاربرد دارد زیرا دیود موازی شده تریستور را در برابر جریانهای برگشتی از المانهای اندوکتانسی مثل سلف ها و ترانسها محافظت میکند.
۶- این المان جدید که SITH نام دارد با اعمال یک پالس مثبت به گیتش روشن شده و با اعمال یک پالس مثبت به گیتش خاموش میشود.
سرعت این المان در حد ۱ تا ۵ میکرو ثانیه است که از بقیه انواع تریستورها سریعتر است.همچنین دارای dv/dt‌و di/dt قابل توجهی است.
۷-همان طوری که از اسمش پیدا است در به وسیله تابش نور به گیتش فعال میشود و کاربرد آن در سیستمهای ولتاژ و جریان بالا مثل HVDC ها است.
۸-از موازی شدن یک MOSFET  با یک تریستور تشکیل شده است.خیلی ساده با تحریک گیتMOSFET تریستور روشن میشود.

۹- ساختمان داخلی این المان به صورت شکل زیر است

مشخصات خوب این المان عبارتند از:
سرعت سوئیچ بالا،تلفات توان کم،مقدار افت ولتاژ کم در حین هدایت و امپدانس ورودی بالا

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تعمیرات یو پی اس power
چهار شنبه 12 خرداد 1395 ساعت 16:33 | بازدید : 340 | نویسنده : یوپی اس یزد | ( نظرات )

 

معرفی شرکت power :

شرکت power تایوان ،سازنده و طراح مجموعه ای از یو پی اس ها و منابع تغذیه بدون وقفه و همچنین دستگاه های کنترل توان که برای  زیرساخت‌ های مخابراتی ، صنعتی ، اداری ، خانگی و مراکز داده (Data Center ) ها مورد استفاده قرار می گیرد.شرکت POWER  تایوان در سال ۱۹۸۵ تأسیس و هم اکنون یکی از برندهای خیلی معتبر در تولید یو پی‌ اس و همچنین دستگاه‌ های کنترل توان می باشد .

power تایوان تشکیل شده از متخصص ترین کارکنان و کارمندان با هدف کارگروهی برای طراحی باکیفیت ترین و بهترین محصولات کار خود راشروع و ادامه می دهد.شرکت power با دارا بودن هزارو پانصد نفر تکنسین در تمام دنیا  کشور هایی مانند (تایوان و چین) و همچنین فعالیت در بازارهای اروپا ،امریکا و اسیا خدمت بزرگی به مشتریان خود کرده است.از جمله ویژگی‌ های منحصر بفرد محصولات تولید شده در شرکت power ، ارائه محصولات با کیفیت بالا و دارای استاندارد می‌باشد. این شرکت باوجود ساخت یوپی‌ اس ، همچنین در زمینه تولید فیلتر توان active ، اینورتر های فتوولتائیک و سیستم‌ های نمایش باتری  نیز می‌باشد.

اکثر محصولات شرکت پاور بیشتر آزمایش های ایمنی (TCL، CE، UL، CB، و VDE )را سپری کرده‌ اند . کمپانی power  در سال‌های آتی با توسعه و تحقیق در زمینه انرژی های تجدید پذیر محصولاتی همچون اینورتر های خورشیدی را به بازار عرضه نموده است.شرکت power 2کارخانه گسترده در کشور تایوان و همچنین ۱ کارخانه بزرگ در چین را دارا می باشد.

این شرکت با اهمیت دادن به مسئله کیفیت در محصولات خود توانسته است گواهینامه‌ های استاندارد زیر را کسب کند:

  • مدیریت کیفیت iSO9001:2008
  •  استاندارد مدیریت محیط زیست iSO14001
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تعمیرات یو پی اس eximpower
چهار شنبه 12 خرداد 1395 ساعت 16:33 | بازدید : 302 | نویسنده : یوپی اس یزد | ( نظرات )

 

معرفی شرکت EXIMPOWER :

eximpower مجموعه‌ ای از شرکت‌ های صنعتی می باشد و با هدف طراحی و تولید منابع تغذیه سوئیچینگ در سال ۱۹۷۶ تأسیس شد.شرکت eximpower دارای ۲ کارخانه بزرگ یوپی اس در شهرهای Legnago (ورونا) و Cormano (میلان) و همینطور نمایندگی‌هایی در اکثر کشورهای معروف دنیا که بیشتر از ۸۰ کشور می باشد.این شرکت در سال ۱۹۸۵ با تغییر در قالب خود و افزایش شرکت‌ های زیر مجموعه ، به طور رسمی اقدام به تولید یو پی‌ اس کرد. در سال ۲۰۰۵ شرکت apc که برترین تولید کننده یو پی اس در جهان می باشد ، با این شرکت در زمینهیوپی اس همکاری نمود .
سال ۲۰۱۴ بود که مدیریت گروه eximpower اراده خود را قوی کردند تا در زمینه انرژی های تجدید پذیر محصولاتی با برند airston عرضه و روانه بازار کنند.
هم اکنون eximpower از برترین و بزرگترین شرکت های یوپی اس در زمینه طراحی و تولید این محصول جهت کاربرد های مختلف مانند اداری صنعتی و مسکونی می باشد و کاملا به برند جهانی تبدیل شده است.
 

ویژگی های خاص eximpower :

  • باکیفیت ترین و بهترین خط تولید
  • بهترین کیفیت خط تولید با حاصل و بازدهی بیشتر
  • دارای بالاترین استانداردخروجی
  • دارای تمامی استانداردهای زیست محیطی ( گواهینامه استاندارد مدیریت محیط زیست (iSO 14001) )
  • دارای سطح بالای بهره‌وری انرژی (ECO Level بالای ۵)
  • دارای حداکثر قابلیت های اطمینان
پس با این ویژگی ها یو پی اس eximpower به کیفیت در ساخت و تولید محصولات خود اهمیت زیادی به خرج میدهد و همچنین به عنوان اولین شرکت اروپایی که یو پی‌ اس‌ های خود را بر مبنای مدیریت بهره‌ وری انرژی تولید می‌ کند ،در این زمینه تحسین برانگیز می باشد.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


باتری یو پی اس apc
چهار شنبه 12 خرداد 1395 ساعت 16:32 | بازدید : 216 | نویسنده : یوپی اس یزد | ( نظرات )

باتری های از رده خارج شده یو پی اس apc

باتری یو پی اس apc

 

مفهوم “منسوخ شدن برنامه ریزی شده” هیچ جا قابل مشاهده تر از در بازار باتری پشتیبان (یا یو پی اس – منبع تغذیه اضطراری) نیست. با قیمت های دیوانه واری که تولید کنندگان برای باتری ها مطالبه می کنند، آسان است که ان را با صنعت کنسول های بازی ویدئویی مقایسه کنیم: شرکت ها به سختی باید بر روی سخت افزار بسختی سر به سر شوند (و یا شاید حتی پول از دست بدهند)… اما آنچه در داخل می رود تمام پول را می سازد. اما این مورد صحیح نیست. شرکت های بزرگ یو پی اس مانند ۶۰۰ پوند گوریلا تبدیل قدرت آمریکایی (معمولا به عنوان شرکت یو پی اس APC شناخته می شود)، مقدار زیادی پول بر روی واحدها کسب می کنند و پس از آن پول حتی بیشتری بر روی بسته های باتری یو پی اس apc “مصرفی” کسب می کنند- همانطور که شما از رویکرد بازاریابی کلی انها خواهید دید.

 

باتری یو پی اس apc شما از رده خارج شده است؟ احتمالا نه

بیایید واحد یو پی اس که احتمالا اکنون در میز کار شما قرار دارد را در نظر بگیریم. هنگامی که دیگر کار نمی کند، صرف نظر از اینکه آیا شما یک پیغام خطا دریافت می کنید یا نه، ۹۰٪ شانس وجمود دارد که باتری های apc تازه مشکل را حل می کند. گرفتن یک چراغ اخطار باتری apc، البته، یک نشانگر آشکار است. اما من اخیرا یک APC BACK-UPS XS فریتز ۱۵۰۰ ال سی دی داشتم، خاموش کردن در وسط روز بدون هیچ گونه اخطاری از کار افتاد. تنها انجا نشسته بود بوق و فلش “F01” بر روی صفحه نمایش ال سی دی می زد. یک جستجو سریع در وب نشان داد که ان معنی می داد که واحد تحت بار زیادی بود … که تعجب برانگیز بود از آنجایی که من این واحد را دقیقا با همان باری که از زمان خرید در ۵ سال پیش وارد می کردم اجرا می کردم. من می دانستم که با پشتیبانی فنی APC تماس بگیرم چه اتفاقی خواهد افتاد (همانطورکه بارها قبل انجام داده بودم)، اما تصمیم گرفتم که دوباره انجام بدهم، فقط برای تفریح.

 

• این کد خطای خاص یعنی واحد به ضربه خورده و باتری های جایگزین آن را درست نمی کند؟ انجام شد!
• دو سال گارانتی واحد موجود گذشته است؟ انجام شد!
• شما به من اجازه می دهید که این واحد را با ارسال آن به شما برای یک تخفیف کوچک بر روی یک مدل جدیدتر در قیمت خرده فروشی مبادله کنم (آنها آن را “تجارت یو پی اس” می خوانند)، ولواینکه من براحتی می توانم آن واحد جدیدتر را یکجا با قیمت کمتر در یک فروشگاه محلی بخرم. انجام شد!
• من مودبانه نمی پذیرم ، تلفن را قطع می کنم و زیر لب به شما لعنت می گویم؟ انجام شد!

 

بنابراین به جای اسقاط یک واحد یو پی اس که من واقعا دوست داشتم، بیایید فرض کنیم من حاضر به ریسک کردن و سعی در تعویض باتری هستم. گام بعدی یک سفر به ابزار پیدا کردن باتری جایگزین APC است … اگر چه این نام ان نیست. آنها آن را انتخاب کننده ارتقا یو پی اس می خوانند. درست است – آنها فرض می کنند شما واحد را ارتقا می دهید به جای اینکه باتری را تعویض کنید. در واقع، متن در بالای آن صفحه می گوید:
APC گزینه های ارتقاء و راه حل های جایگزینی باتری برای هر دو محصولات UPS در گارانتی و خارج از گارانتی فراهم می کند. لطفا اطلاعات مربوط به محصول خود را در زیر وارد کنید تا گزینه های توصیه شده را مشاهده کنید.
باز هم: گزینه ارتقاء قبل از جایگزینی باتری های ارائه می شود، حتی اگر ۹ بار از ۱۰، یک باتری جایگزین تنها چیزی است که شما نیاز دارید.

 

مطالعه  این مطلب بسیار کمک می کند

باطری یو پی اسمدل یو پی اس من BX1500LCD است. فقط برای تفریح، بروید و ان را در صفحه انتخاب کننده ارتقا تایپ کنید تا نتایج را ببینید. باز هم، یک ارائه دو گزینه من را نشان می دهد، با کلمات “راه حل توصیه شده” بصورت پر رنگ در بخش “یادداشت ویژه” در زیر گزینه مبادله، همراه با یک ماتریس مقایسه که نشان می دهد چرا مبادله به وضوح راه درست است. عمیقا مخفی شده در ارائه، با این حال، یک لینک برای باتری جایگزین می باشد: RBC109. بنابراین اجازه دهید بر لینک صفحه RBC109 کلیک کنیم.
یک باتری RBC109 جایگزین ۷۹٫۹۹ $ قیمت دارد. اما تصویر در سایت خود APC چند جزئیات جالب را اشکار می سازد که ممکن است در نگاه اول بدیهی نباشد. این یک عکس مستقیم از سایت انها است:

 

APC RBC109 پک باتری

بارز ترین جزئیات این است که RBC109 در واقع دو باتری یکسان هستند، با یک کابل کوتاه که ترمینال مثبت در یکی را به ترمینال منفی روی دیگر متصل می کند (بطور سیمی ” سری” خوانده می شود). عینا همانند زمانی که شما باطری های متعدد را در هر دستگاه با مثبت متصل به منفی (مانند وقتی که شما باتری ها را در یک چراغ قوه پشت هم قرار می دهید)، ولتاژ به مجموع ولتاژ هر باطری افزایش می یابد (دو باتری ۶ ولت در سری ۱۲ ولت خواهد بود)، بنابراین زنجیره کردن باتری ها مانند این می تواند یک بار بیشتری را پشتیبانی کند. اما دقیقا چه نوع باری؟ ولتاژ این باتری چیست؟ امتیاز آمپر ساعت چیست؟ موفق باشید از APC پیدا کنید. اگر شما واقعا سخت نگاه کنید، شما می توانید ذکر شده در زیر “ظرفیت ولت-آمپر-ساعت” عدد ۹ را ببینید. ولتاژ هیچ جا نیست. اما شما مقدار زیادی از داده ها را در مورد وزن خالص، ارتفاع، عمق، درجه حرارت و غیره دریافت خواهید کرد. شما خواهید دید با اینکه “عمر باتری مورد انتظار” ۳-۵ سال است، آنها باتری های خود را تنها به مدت یک سال گارانتی می کنند.
همانند تمام بسته های چند باتری، APC RBC109 از باتری هایی که آنها به صورت جداگانه می فروشند ساخته شده است. در این مورد، RBC2.

تعمیر باتری یو پی اسآشنا بنظر باید برسد. صفحه RBC2 قیمت خرده فروشی $ ۴۴٫۹۹ را نشان می دهد (به طوری که حداقل شما مقداری تخفیف در دو مرموز است!

 

کشف سرپوش گذاشتن

که ما را به جزئیات دوم که من در باتری RBC109 متوجه شدم باز می گرداند. صفحه را با بالا ببر و نگاه دیگری کن. برچسب APC را مشاهده کنید؟ ان چاپ در پهلو باتری را می پوشاند (بخش بازاریابی APC کمی باهوش تر شد و آن را بر روی تصویر RBC2 فتوشاپ کرد). برچسب چه چیزی را می پوشاند ؟ برچسب این واقعیت را می پوشاند که یک سرپوش گذاری وجود دارد! APC باتریهای خود را نمی سازد. حقیقت درست این است که تنها تعداد انگشت شماری کارخانه در جهان (همه آنها در تایوان) وجود دارد که این باتری های اسید سرب قابل شارژ مهر و موم شده را می سازد، که طیف گسترده ای از دستگاه ها را راه می اندازد، از جمله صندلی چرخ دار و موتورهای سبک شهری باتری دار، سیستم های هشدار و واحد های باتری پشتیبان. تفاوت بسیار کمی (در صورت وجود) در کیفیت در میان این تولید کنندگان بزرگ وجود دارد، به این معنی که همه انچه شما نیاز دارید توجه کنید ولتاژ، نرخ آمپر ساعت و ابعاد فیزیکی باتری است، و شما بهتر است از … با قیمت ارزان تر از خرید باتری مرموز مستقیما از APC کار کنید.
با بازگشت به BACK-UPS XS 1500 ال سی دی من، ما تا الان ثابت کردیم که RBC109، در واقع تنها دو RBC2 ، که در واقع فقط یک باتری ۱۲ ولت ۹ آمپر ساعت است. اگر شما در eBay برای “۱۲۹۰ باتری ” جستجو کنید شما گزینه های زیادی را دریافت می کنید. برای امتحان اینجا کلیک کنید.
واقعا مهم نیست که از کدام فروشنده استفاده می کنید، با ارائه اینکه انها شهرت خوبی داشته باشند (من بدنبال فروشندگان “دارای امتیاز مثبت بالا ” می گردم). برای جایگزینی RBC2، همچنین می توانید یک باتری ۱۲۸۰ بخرید، که دارای ابعاد و ولتاژ یکسان است، اما با نرخ کمی پایین تر ۸ آمپر ساعت. اما برای اکثر کاربردهای باتری پشتیبان، آنها هنوز هم خوب کار می کنند، اگر چه شما چند دقیقه از زمان کاری را از دست می دهید. در مورد من، این مساله بزرگی نیست، از انجا که باتری یو پی اس من تنها نیاز دارد برای چند ثانیه کار کند تا ژنراتور روشن شود. شما می توانید دو باتری ۱۲۸۰ را ۳۳ $ (با حمل و نقل رایگان) خرید کنید. که ۱۲ $ ارزان تر از خرید تنها همان باتری از APC… با برچسب براق است. ان یک برچسب بسیار گران است!

هر چه بیشتر بهتر

واحد های باتری پشتیبان بزرگتر هیچ تفاوتی ندارند. من تعدادی یو پی اس هوشمند بهم بسته شده APCدارم که نیاز به یک APC RBC24 – در قیمت عظیم ۳۴۹٫۹۹ $ دارند ! اینجا انچه ۳۴۹٫۹۹ $ ارزش باتری به نظر می رسد نشان داده شده:

تست باتری یو پی اس apc

بله – شما آن را حدس زدید. ان چهار باتری RBC2 است که بطور منظم در یک قاب فلزی با اتصال زرد فانتزی جمع شده اند. اما اگر یو پی اس شما نیاز به یک RBC24 داشت، شما از کجا یک قاب فلزی و اتصال فانتزی دریافت خواهید کرد؟ شما در حال حاضر یکی دارید – آن در داخل یو پی اس شما است! بنابراین، هنگامی که زمان تعویض باتری ها در UPS 1400 RM 2U هوشمند من آمد، من چهار باتری ۱۲۸۰ را در eBay به قیمت ۶۰ $ خریداری کردم، سینی باتری قدیمی را از یو پی اس خودم جدا کردم، باتری های قدیمی در آوردم (من توصیه می کنم از دوربین تلفن هوشمند خود برای گرفتن عکس از چگونگی متصل شدن همه باتری ها به هم در حین اینکه شما آنها را از هم جدا می کنید استفاده کنید)، جایگزین ها را قرار داده، و آن را به کار اندازید – صرفه جویی به مقدار ۲۸۹٫۹۹ $.
من پنج واحد باتری پشتیبان APC S20BLK A / V در خانه خود دارم. من آنها را دوست دارم – آنها واحدهایی باتری پشتیبان هستند که برای قطعات صوتی و تصویری طراحی شده اند، با آداپتورهای شبکه تو کار برای برقراری ارتباط و پخش وضعیت خود. من آنها را از یک شرکت بازیافت کامپیوتر با قیمتی ارزان تهیه کردم، اما بیشتر آنها باتری های جایگزین نیاز داشتند. این بار، APC خواستار RBC63 است. اما وقتی که من صفحه RBC63 انها را بررسی کردم، عصبی شدم. این شکل بسته باتری یو پی اس apc است:

باتری های یو پی اس apc

و وقتی که قیمت در وب سایت آنها تنها به عنوان “تماس با بخش فروش،” ذکر شده است شما می دانید که پاسخ آنها را دوست نخواهید. من بصورت آنلاین قادر به پیدا کردن یک APC جایگزین مارک دار به قیمت ۳۰۸٫۹۴ $ با حسب مالیات و هزینه ی حمل و نقل بودم.
اما پس از جدا کردن یک بسته باتری از یکی از واحدهای S20BLK و باز کردن آن با یک پیچ گوشتی، دیدم که به سادگی چهار باتری RBC2 در داخل جاسازی و با سیم به هم وصل شده اند. ۶۰ $ دیگر در eBay، و من یک بسته باتری جدید داشتم، صرفه جویی تقریبا ۲۵۰ $.

 

اما صبر کنید! بیشتر هم هست!

در ادای احترام به تبلیغات بزرگ گذشته، من بزرگترین صرفه جویی پول را برای پایان می گذارم. و در اینجاست که: اگر شما یک یو پی اس دارید که چند باتری apc می خورد، به احتمال زیاد زمانی که بسته باتری از کار می افتد، همه باتری ها خراب نیستند، و لازم نیست شما همه آنها را تعویض کنید! هنگامی که باتری ها با سیم بصورت سری هستند (که ما اثبات کردیم که در واحد یو پی اس هستند)، در واقع فقط یک باتری “خراب” نیاز است (یعنی نمی تواند هیچ جریانی عبور دهد) تا کل آرایه قادر به ارائه قدرت نباشد.
بنابراین هر زمانی که من چند باتری قدیمی از یک UPS جدا می کنم، اولین کاری که انجام می دهم این است که به صورت جداگانه آنها را می لرزانم. اگر آنها سر و صدا کردن ، آنها خراب اند. بروید و آنها را بازیافت کنید (در واقع، برخی از فروشگاه های باتری برای باتری های مدل RBC شما به شما پول خواهند داد). اگر آنها از آزمون لرزش به موفقیت عبور کنند، من آنها را به یکی از شارژرهای باتری ۱۲ CTEK ولت وصل می کنم (از هر نوع شارژر باتری ماشین هم می توان استفاده کرد – باتری های خودرو نیز ۱۲ ولت هستند). اگر شارژر من روشن نشود، به این معنی است که پست های باتری به صورت داخلی به هم متصل نیستند، پس باتری خراب است. اگر شارژر به سرعت بین چراغ “به طور کامل شارژ شده” و “در حال شارژ شدن” سوئیچ کند پس چیزی درون باطری ضعیف است، و باطری خراب است. اما اگر باطری شارژ شد، و شارژ ماند، آن را جزو باطری های”خوب” قرار دهید.
در واقع، من قادر به استفاده مجدد از دو باتری ۱۲۸۰ خوب بودم در حالی که یک آرایه خراب در یک واحد یو پی اس را هفته گذشته تعویض کردم و سپس آن دو را در یک واحد Back-UPS XS 1500 که پشتیبانی فنی یو پی اس APC به من اطلاع داده بود که “مرده” است به دلیل پیغام خطا F01 که چشمک می زد. باتری “اصلاح شده” من کار را انجام داد و آن در حال حاضر یک بار دیگر انرژی دسکتاپ من که با ان این مقاله را می نویسم تامین می کند!

 

نتیجه

بنابراین نتیجه اخر این پست وبلاگ این است: پول خود را مانند دور انداختن باتری های قدیمی در نیانداز. با یک جستجوی وب کم و مقداری خرید eBay، شما می توانید همان باتری که شرکت های بزرگ می خرند (مانند APC، TrippLite، و همه دیگران)، ساخته شده توسط همان دستان ماهرانه چینی ، در همان کارخانه کم نور تایوانی، با پول بسیار کمتر خریداری کنید.

برچسب‌ها: یو پی اس ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خدمات و اطلاعات کامل یو پی اس در یزد و آدرس upsyazd.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 80
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1
:: باردید دیروز : 1
:: بازدید هفته : 398
:: بازدید ماه : 421
:: بازدید سال : 500
:: بازدید کلی : 8811